Gå til innhold

Smak av Norge!

13. mai 2012

Det er ennå 1,5 måned igjen av oppholdet mitt her i Japan, men faktisk bare 2,5 uke igjen til jeg skal flytte fra vertsfamilien min. Den siste måneden skal jeg bo 10 dager hos en annen vertsfamilie sammen med venninnen min, og reise rundt i Japan med kjæresten. Siden vertsfamilien min har gjort oppholdet mitt så bra for meg, så hadde jeg lyst til å gi noe tilbake til dem. 17. mai er jo rett rundt hjørnet,  men da er jeg bortreist, så jeg lagde en enkel norsk lunsj til dem i dag. Det er ikke så lett å få tak norsk mat her, men det ordnet seg fint likevel. Med det jeg hadde med meg, og det jeg kunne få tak i her, så bestemte jeg meg for å lage knekkebrød m/ brunost, loff m/røklaks og eggerøre, og frukt med norsk sjokolade. Pyntet med norske flagg, ble det riktig så bra ;)

Siden bloggen min er full av innlegg om mat, så nå har jeg nå opprettet en egen kategori som heter «Mat»! ;D

10 kommentarer leave one →
  1. Astrid M Næss permalink
    13. mai 2012 12:10 pm

    Her var det mye godt:)) Du har fått til et flott norsk måltid.Ser kjempegodt ut.Håper di kosa seg Hils så mye fra meg:)).Nyt den siste tiden max.Gleder meg til en ordentlig god klem om 1,5mnd.Glad i deg<3

    • 14. mai 2012 4:31 pm

      Ja, det ble veldig bra! Vi spiste opp nesten alt!
      Skal nyte tiden så godt jeg kan. Plutselig er jeg hjemme <3
      Stor klem :)

  2. sylvi næss permalink
    13. mai 2012 3:23 pm

    Det var en skikkelig god ide Janne!! Ser godt ut! Likte de det eller?? Håper ellers du har kosa deg på en søndag i mai!!Lekkert med jordbær, sjokolade og kiwi!! Dette satte nok vertsfamilien skikkelig god pris på! Kos deg masse videre jenta mi!! Store klemmer fra tante Sylvi og onkel Allan:):):):):):):):)

    • 14. mai 2012 4:32 pm

      Takk, tante! Ja, de likte alt sammen! Visste forsåvidt fra før at de liker både brunost og laks, så det var absolutt en suksess!
      Mange gode klemmer :))

  3. Inger permalink
    13. mai 2012 5:37 pm

    Snakk om heilnorskt måltid, lurer sterkt på hva de sa om brunosten….har selv flere ganger prøvd meg med den i utlandet…..gikk ikke alltid så bra….he he.
    Koslig med de norske flaggene på maten. Skikkelig forhåndsmarkering!
    Hvor feirer du selv 17 mai forresten?

    • 14. mai 2012 4:34 pm

      Hehe, det er jo ganske spesiell smak på brunost ja, men her har den blitt veldig godt mottatt! De har faktisk spurt om å få mer, og setter det frem sammen med brød til frokosten hver dag. Må nok sende noe nedover med jevne mellomrom, tenker jeg ;) Kanskje jeg kan få til en byttedeal mot litt japansk mat. Hehe.

      Jeg skal reise til venninnen min i morgen og feire 17. mai sammen med henne! Vi skal stelle i stand en lignende lunsj som det jeg laget her. Tror det blir veldig fint :)

  4. Inger permalink
    13. mai 2012 5:39 pm

    Kategori Mat, det liker vi…)))

  5. 15. mai 2012 10:03 am

    Så koselig gjort :) Norsk mat er vel ganske forskjellig fra japansk kan jeg tenke meg:)

    • 21. mai 2012 8:21 am

      Ja, alle smakene er temmelig forskjellige! Heldigvis liker vertsfamilien min veldig godt fisk, brød og brunost, så alt ble spist opp til slutt :D

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 357 andre følgere

