Skip to content

Kimono!

4. januar 2012

I dag har vært en fantastisk fin dag!  Vi har besøkt japanerne som vi kjenner, og har fått prøve en nydelig kimono! :) Det var veldig spesielt, og vi er så takknemlige for den muligheten! Man føler seg fantastisk fin i en slik drakt! Vær klar for et skikkelig bildedryss av dagen vår! Hihi.

Først spiste vi nydelig lunsj med sushi og en slags fiskepudding (bare mer fancy enn den norske ;))

Å kle på seg en kimono er en komplisert prosess, som ikke kan gjøres alene!
Det første man kler på seg er en slags underkjole og sokker.

Så skal man ha på seg nok en underkjole..

..før man får på seg den øverste kjolen og belte.

Etter det knyttes den fantastisk sløyfen bak :)

Det siste som gjøres er pynt på beltet.

Slik så det ut etter en times påkledning:

Det ble veldig mange bilder, men jeg synes bilder sier mer enn ord akkurat her :)
På kvelden fikk vi tid til litt shopping ogå, og jeg fikk endelig vært på Forever21.
Fikk kjøpt meg noen lekre sko og noen gensere (Bilder kommer senere)!

Såå glad etter shopping da ;)

I morgen reiser vi fra Tokyo for å besøke en venninne i noen dager. Det gleder jeg meg veldig til, for vi har ikke sett hverandre siden sommeren. Oppholdet i Tokyo har vært helt fantastisk, og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal tilbake hit (for det blir helt klart flere turer) !
Tokyo <3

15 kommentarer leave one →
  1. 4. januar 2012 3:43 pm

    Nydelig du er, Janne :)
    Det ble en flott samling bilder!
    <3

    • 4. januar 2012 4:25 pm

      Takk <3 Tok sikkert 200 bilder mens vi holdt på :P Ville dokumentere ALT! Hihi.

  2. Katrine permalink
    4. januar 2012 4:18 pm

    Fantastisk vakker drakt!

  3. 4. januar 2012 5:46 pm

    Åå, så nydelig du var i den!! Så gøy og spennende å få prøve på noke sånt, lekker var den. Forever21 er ein av favorittene mine, så masse fint og så herlige priser! Spent på å se ka du kjøpte med deg :))

    • 5. januar 2012 1:21 am

      Tusen takk :) Jeg har bare handla forever21 på nettet før, så jeg var veldig glad for å kunne besøke en butikk. Og vi fant en på 5 etasjer også! Lykke! Og prisene er supre. Fikk to gensere, en ring og et par sko for 300 kroner :D

  4. Inger permalink
    4. januar 2012 8:03 pm

    Oi, det var spess, kimonoprøvingen. Så bra dokumentert, følte jeg satt som tilskuer. Utrolig vakker , både den og du. En kan ikke ha det travelt der gitt!
    Noe slår meg når jeg ser bildene av deg her inne. Du har nå alltid strålt Janne, men det er et nytt lys over hele deg. Virker som du er kommet hjem, hmmm….. kanskje du er det….
    Uansett, tusen takk så langt, er liksom i Japan jeg og ,når jeg åpner bloggen din.
    Lunchen så forresten super delikat ut, at det går an…

    • 5. januar 2012 1:26 am

      Tusen takk, Inger! Koselig å høre :) Du har kanskje rett altså, jeg har iallefall hitill følt meg veldig hjemme! Gleder meg virkelig til å fortsette på reisen og få oppleve mer av Japan :) Maten her hadde du likt, tror jeg! Det handler så mye å spise med alle sansene :)

      Vi snakkes her i bloggen! Så koselig at du følger meg og kommenterer!

  5. Anonym permalink
    4. januar 2012 11:34 pm

    Nydelige bilder Janne, og du er så fin i kimono !

  6. 4. januar 2012 11:35 pm

    Nydelige bilder Janne, og du er så fin i kimono !

  7. 4. januar 2012 11:37 pm

    Kjempefine bilder Janne ,,, Du var så fin med kimono !

  8. Sylvi Næss permalink
    5. januar 2012 3:20 pm

    Kjære snuppa mi! Så kjempefin du ble med kimonoen,- altså,- du hadde vært flott med en strisekk også,- men dette var spesiellt! Godt å se at du får masse godt å spise,- var en stund bekymret for at du ikke skulle få i deg mat,- men eia var jeg der! Om det er mulig kan du gi meg ett hint om du får denne kommentaren?!Trodde du kanskje mottok den jeg sendte tidligere idag,- men tror kanskje svaret var til tante Gerd? Kos deg masse gullet mitt! Stor klem fra tante Sylvi

    • 6. januar 2012 6:37 am

      Hei tante! Jeg fikk kommentaren og svarte også. Den kom bare frem litt feil, tror jeg! Veldig koselig å høre fra dere! Hehe, ingen grunn til bekymring angående maten, jeg spiser som aldri før. Det går masse i sjømat, ris og bønner. Namnam! Det er så mye mer enn sushi også, kunne ikke forestilt meg det en gang! Masse koser til dere der hjemme. Hils til alle sammen!

Legg igjen en kommentar

