Skip to content

プリクラ!

7. januar 2012

I Japan har de noen fantastiske fotomaskiner som kalles purikura. Det finnes uendelig med muligheter til å ordne seg supersøte og over-the-top bilder! Man kan ta alene eller sammen med flere. Jeg har allerede rukket å prøve tre ganger! Det er obligatorisk å ta purikua sammen med gode venner når man er i Japan!  ;) Og det beste av alt?! Bildene får du både til mobilen OG utskrevet som klistremerker! Så genialt!  (Dessverre skjedde det noe surr med sending til mobil av de bildene som ble tatt av meg i dag, så tok bare bilder av dem. Legger opp bildene senere, hvis jeg får dem :)).

Morsomt??! ;)

Kommer til å gjøre dette mange ganger! Det finnes mange forskjellige maskiner med mange ulike måter å lage bilder på! Gøøøy! :D

Eller så har vi ikke gjort så mye i dag. Slappet av hele formiddagen, før venninnen vår tok oss med på en omvisning i byen. I kveld skal vi ut for å spise sammen med venner :)

Et tempel vi besøkte mens vi tuslet rundt i byen

15 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    7. januar 2012 1:30 pm

    Så flott janne,- det ser helt vidunderlig ut!
    Klem fra tante Sylvi og onkel Allan :)

  2. Sylvi Næss permalink
    7. januar 2012 1:33 pm

    Kuule bilder altså!(glemte å kommentere de,- hadde bare bildet fra tempelet på synsnerven) Det er nok mye gøyalt å finne på med dem!!
    Klem igjen fra tante Sylvi

    • 7. januar 2012 1:36 pm

      Hihi, sånn går det :D Takk for kommentarer, tante! Det er så koselig! Masse klemmer :)

  3. 7. januar 2012 9:23 pm

    hehe, så gøy med sånne fotomaskiner, masse søte og fine bilder av dåke!! og så spennende med omvisning og å se et tempel då! kos deg i kveld fina!! :)

    • 8. januar 2012 3:35 am

      Hihi, takktakk! Morsomt å tulle sånn med bilder :)

      Veldig fint å få se både nye og gamle deler av Japan! Det er ganske stor forskjell!
      Ha en fin dag! :)

  4. Inger permalink
    7. januar 2012 11:09 pm

    Hei igjen, skjønner du får full innsikt i en totalt anderledes kultur en vår egen, spennende!

    De purikura boksene så morsome ut, er det slik at japanerne fokuserer mye på ungdommen…..i så fall stiller jeg spørsmål på deres store respekt for de eldre….for meg blir det litt sånn….hvor er vi på vei nå…om du skjønner. Ingen kritikk, bare en del ? i hodet mitt. Har fra barnsben av hatt Japan som ønskemål, og ligger ennå der. Dog forstår jeg ikke kulturen deres helt lenger, Vi får ta en prat når du er tilbake i gamlelandet igjen vi Janne.

    Japanske templer, herreje….dokumentasjon….please, ved neste besøk.
    Gleder meg å høre hva dere spiste, hva er vel verden uten den kulinariske siden da….)))
    Yjumi!

    • 8. januar 2012 3:40 am

      Ja, det er så mye annerledes! Hele dagen er det noe nytt! Såå spennende. Prøver bare å ta inn alt sammen!

      Det virker til å være veldig fokus på å være ung og pen, men samtidig tror jeg respekten handler om at de eldre har mer erfaring! Dette vet jeg ikke altså, bare spekulerer. Håper jeg kan svare deg når jeg kommer tilbake :) Fasinerende er det iallefall!

      Skal fortsette å ta masse bilder og dele ut her :) Både av templer, mat og andre ting. Det er jo så mye annerledes at jeg kunne tatt bilder hele tiden ;)
      Japan som reisemål anbefales!

      Håper alt er bra hjemme :)

  5. 8. januar 2012 10:00 am

    Ååh, så søte bilder! Sånn hadde jeg lett (mis)brukt en HEL masse om jeg var i Japan :D Så herlig! Vi ramla innom et tempel i Hong Kong, det var helt fantastisk. Skulle bare ønske jeg forsto alt de gjorde, og hvorfor :)

    Kos deg masse videre <3

    • 8. januar 2012 10:40 am

      Haha, ikke sant! Tenk så mye gøy du og jeg kunne hatt i en sånn maskin da! Kunne gjort det hver dag ;)
      Enig med deg altså, templer er fantastiske, men det føles litt rart når man ikke har full innsikt i hvorfor de gjør det!

      Kos dere masse videre, dere også! Kleem :)

  6. 8. januar 2012 11:53 am

    Spennende det der!
    Ha en flott søndag!

  7. 8. januar 2012 2:33 pm

    Åhhh, elsker purikura! Har lyst til å importere en slik en til Norge, er sikkert på at det hadde blitt populært :P

    • 8. januar 2012 3:26 pm

      Ja, det hadde vært gøy! Sikker på at det hadde slått an i Norge også :) Iallefall i Oslo eller noe sånt, hvor det er litt «Japan-miljø» :)

  8. 9. januar 2012 9:27 pm

    Søøte Janne! Purikura ser morsomt ut. :) Ser ut som du har det kjempefint i Japan, gøy å følge med via bloggen! Kos deg masse masse, håper vi sees når du er tilbake. Stor klem

    • 10. januar 2012 3:20 am

      Hihi, ikke sant! Jeg synes iallefall det var kjempegøy :D Koselig at du følger bloggen!
      Håper at alt er bra med deg og at vi sees til sommeren! Stor klem :)

Legg igjen en kommentar

