Skip to content

Gode ønsker for det nye året!

9. januar 2012

I dag har vi, gjennom noen vi kjenner, fått være med på en karateklubbs nyttårsseremoni  (Vi er så heldige som kjenner folk, slik at vi blir tatt med på ting hele tiden :D) Først går alle til et tempel for å drive ut onde ånder fra i fjor, og ta inn gode ånder til året som kommer!  Man blir velsignet, og ønsker seg gode ting for dette året (Det var iallefall slik jeg forstod det ;)). Dessverre var det ikke lov til å ta bilder der, men det var veldig spesielt å få være med på :)
Etterpå var det karateoppvisning i tempelomårdet! Kjempegøy!

Det var så mange små barn der, som var så flinke! 

Selv om det er vinter og kaldt hadde de oppvisning barbeint!
Veldig imponert over barn helt ned til fire år, som stod barbeint ute i 30 minutter uten å vise tegn til at de frøys!

Etter en natt med lite søvn og en dag med mye sosialisering planlegger jeg å sitte her resten av kvelden :P

Hvis det er noen ønsker om at jeg skal skrive om noe mer enn bare hva jeg gjør fra dag til dag, så send meg gjerne en kommentar :)

8 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    9. januar 2012 11:01 am

    Så flott at du opplever så mye, på kort tid! Hver dag er jo en opplevelse! Veldig glad på dine vegne janne!! Ikke bare er det mye,- men stor spennvidde! Ønsker deg fortsatt herlige og spennende dager! Tante Sylvi:) og onkel Allan:)

    • 9. januar 2012 3:24 pm

      Ja, det er sant! Det har skjedd mye forskjellig, og veldig mye spennende på kort tid! Helt fantastisk! :) Tuuusen takk! Stor klem til tante og onkel!!

  2. Kristin permalink
    9. januar 2012 11:48 am

    Moro å følge bloggen din Janne!!!:-) Og veldig gøy å se at du har opplevd så masse allerede! Ha en fortsatt spennende og opplevelsesrik reise:-) Stor klem fra Kristin

    • 9. januar 2012 3:21 pm

      Tusen takk, Kristin! :) Veldig hyggelig å høre fra deg! Håper alt står bra til med deg også, tenker på deg! Stor klem tilbake :)

  3. Vibeke permalink
    10. januar 2012 12:22 pm

    Merhaba! (prøvde å finne ut hva hei var på japansk på google translate, men det ga ingen mening så da ble det tyrkisk..!) Hvordan går det? Det er så gøy å følge med på hva du gjør om dagen, og ikke minst få et innblikk i Japan! Gleder meg masse til å lese om alt du kommer til å oppleve fremover :D Siden all reising for min del er lagt på is i dette halvåret trenger jeg litt påfyll fra utlandet – bloggen din er perfekt til det.. Så keep up the good work! ;) Klem!

    • 10. januar 2012 2:45 pm

      Hehe, merhaba! (Hei på japansk er forøvrig, konnichwa ;)) Koselig å høre fra deg! Det går veldig bra med meg, masse nytt og spennende hele tiden (alt er spennende, fordi alt er annerledes :P). Storkoser meg og prøver å ta innover meg alt sammen. Mest spent på hvordan det blir med vertsfamilien, og starte på feltarbeidet. Foreløbig er det jo bare ferie ;)
      Skulle gjerne hatt deg med på denne reisen! Håper vi kan reise sammen en annen gang!
      Håper alt står bra til med dere. Klem :)

      • Vibeke permalink
        11. januar 2012 8:28 am

        Konnichwa :D Jada, alt er fint med oss! Samme gamle her ;) Åh, det er så gøy når alt er spennende! Bare nyt det! Det må være herlig å ha ferie nå i starten. Blir spennende å se hvordan du får det i Nagoya. Jeg venter spent på oppdatering! Klem

      • 11. januar 2012 9:55 am

        Hihi, Konnichiwa! Godt å høre alt er bra med dere! Tenker på deg :)
        Nydelig med litt ferie ja, men nå er det bare et par dager igjen..Er ganske spent selv! Skal oppdatere deg så fort jeg kommer dit. Snakkes snart! Klem :)

Legg igjen en kommentar

