Skip to content

Nagoya!

15. januar 2012

 Jeg er nå kommet frem til Nagoya, og her skal jeg bo i 4,5 måned! Jeg brukte tre timer (!) på å finne rett buss på lørdag, men jeg rakk det akkurat. Puh! Når jeg endelig kom frem var det ikke en saueflokk som slang bagasjen under bussen og slang seg på. Nei! Japanerne er ordentlige! Først sjekker man inn, så går man til riktig gate, og så samles man i en pen kø utenfor og blir fulgt til bussen av en guide! Imponert! :P Turen tok seks timer, og jeg sovnet med nesten med en gang! Våknet heldigvis da vi stoppet for pause, rett nedenfor Mt. Fuji! Såå glad for at jeg fikk se det!

Det ser selvfølgelig mye finere ut i virkeligheten, enn det jeg klarte å få frem på bildet..

I Nagoya skal jeg bo sammen med en vertsfamilie, og de virker veldig søte og greie! Rommet mitt er stort,  og nabolaget er så sentralt som det kan få blitt! 20 meter til bane, 30 meter til en av hovedgatene, og alt annet er innenfor ca 10 minutter med t-bane. Sentralt! Jeg har tilogmed oppvarmet dosete. Lykke ;) I morgen reiser jeg til universitet for å starte på feltarbeidet mitt (Skal skrive mer om det senere, når jeg er kommet i gang!). Spennende! Wish me luck!
Jeg har to senger, valgt den største såklart .. P


Venstre: Store gater rett utenfor døra..
(Nagoya har 2,5 mill innbyggere!)
Høyre: Huset jeg skal bo i! Med en vending machine utenfor. For det må man ha i Japan :P

Jeg har litt problemer med internett foreløbig, men jeg kommer sterkere tilbake når jeg får det i orden!

10 kommentarer leave one →
  1. 15. januar 2012 12:27 pm

    Så gøy å se rommet ditt :) Ser jo ut som det er både stort og koslig :) Gleder meg til å se mer bilder fra byen «din». Sinnsykt at det er 2,5 mill der! Det er lissom halvparten av hele Norges befolkning, og det er ikke engang Japans største by! Kos deg masse :) Klem!

    • 16. januar 2012 12:50 pm

      Ja, jeg trives foreløbig veldig godt! Skal få tatt flere bilder senere. Har ikke vært så mye rundt!
      I know, mye folk!! Helt drøyt. Men ganske spennende å få oppleve det også :)

      Håper alt står bra til med dere! Stor klem :)

  2. Sylvi Næss permalink
    15. januar 2012 12:45 pm

    Så gøy å se rommet og byen «din»! Godt at du ikke sov bort hele turen da!(er litt misunnelig på den reisesovingen din vett du!). Ser veldig bra ut fremdeles,- så sentralt at det ikke kan bli bedre!Gleder oss til å være med på fortsettelsen…….. og «wish you all of luck tomorrow at the university». Stoooooor klem fra tante Sylvi og onkel Allan::))

    • 16. januar 2012 12:52 pm

      Jaa, tenkte jeg måtte dele det! Haha, jeg sover hvor som helst og når som helst. Sov i et karaokerom med syngende folk ved siden av natt til lørdag ;D Hehe.. Sentralt er veldig bra! Gøy å få sjansen til å bo i en så stor by :)

      Stooor klem :) Tenker på dere!!

  3. Vibeke permalink
    15. januar 2012 2:07 pm

    Spennende! Lykke til :D

    • 16. januar 2012 12:53 pm

      Tusen takk :) Forresten, vi kan kommunisere gjennom mail ved at jeg sender til din gmail fra min mobil, og så svarer du meg på den mailen. Da slipper jeg å ha nett for å holde kontakten! Sender deg en mail senere. Tenker på dere :)

  4. Inger permalink
    17. januar 2012 12:08 pm

    Hei igjen, snakk om spennende liv du har om dagen gitt. For ikke å snakke om den gastronomiske siden. Nam, nam….herreje! Den innendørs grillen du viste oss fra, der fikk vi nok alle vann i munnen…
    Rommet ditt så jo veldig hyggelig ut, og veldig Japansk…))

    Viste du at Nagoya har en av Asia`s største førnøyelsesparker, inkludert Zoo etc, etc
    Broren min har vært i blandt annet den byen, under hans fartstid til sjøs. Husker alle historiene han krev hjem om i den tiden.

    Kos deg masssse

    • 18. januar 2012 7:50 am

      Hehe, ja.. Jeg spiste meg virkelig mett den dagen! Har så lyst til å smake på alt sammen også, at jeg tror jeg kommer til å bli tjukk. Haha :P
      Rommet og huset er veldig japansk, og det liker jeg!

      Neei, det visste jeg ikke!? Skjønner at jeg må gjøre litt research på byen altså. Den er så stor, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne :P
      Kan tenke meg det var spennende å være her som sjømann iallefall!

      Klem :)

  5. Anonym permalink
    20. januar 2012 11:18 pm

    Hei Janne.
    Rart å tenkel på at du befinner deg i Japan! Godt å høre at reisen og den første tiden har gått smertefritt og det blir spennende med fortsettelsen. Tusen takk for pakken – viften er tatt i bruk :-) og jeg som ikke har bursdag en gang. Kos deg videre. Bjørn hilser. Klem fra Hilde

    • 21. januar 2012 12:16 pm

      Hei! Så koselig å høre fra dere :) Veldig glad for at pakken kom frem!

      Veldig rart at jeg er så langt unna ja, spesielt med tanke på den store tidsforskjellen. Veldig rart at dere har natt, når jeg har hatt mange timer med dag allerede!

      Håper alt står bra til med dere også!
      Klem :)

Legg igjen en kommentar

