Skip to content

Only in Japan?!

18. januar 2012

Ting er veldig annerledes enn  i Norge her, og japanerne har maange rare ting! Lyst til å vise dere noen av tingene som jeg har lagt merke til i løpet av de tre ukene jeg har vært her..

Teagurt?? Te med yoghurt??… Ew??

Elektriske doer, som har varmt dosete, og spyler deg når du er ferdig :P Varme doseter blir man fort vant til altså!

Varme seter på t-banen, som gjør at omtrent alle sover! (Disse tre her kjenner jeg tilfeldigvis da. Søtinger ;)) Jeg kan også legge til at det ikke er lov til å snakke i mobiltelefonen på tog/buss!

Vending machines (med kald eller varm drikke) utenfor nesten alle hus! Uansett om det er nytt eller gammelt hus..

Mye rar eller feil engelsk.. Ergo mange rare skilt! De er ikke alltid så nøye med engelsken sin.. ;)

Paraplystativ med lås utenfor skolen!

Sikker på at jeg kan lage mange flere innlegg som dette etterhvert som jeg blir bedre kjent med landet. Det er mye morsomt, rart og spennende :D

18 kommentarer leave one →
  1. 18. januar 2012 11:53 am

    Haha, det var mye rart og morsomt! Veldig bra innlegg! :) Mer av sånt, jeg lo masse iallefall :) Oppvarma dosete hørtes jo ganske digg ut da :D

    • 18. januar 2012 12:40 pm

      Ååh, hihi. Det var fint å høre :) Skal nok finne flere rare ting i dette landet. Du vet :P

      Oppvarma dosete er helt fantastisk, og jeg er såå glad for at jeg har det i huset jeg bor :P

  2. Kristin permalink
    18. januar 2012 12:18 pm

    Hahaha! Fantastisk:-P

  3. 18. januar 2012 1:40 pm

    haha så gøy! te med yoghurt var ein ny vri, kanskje det er godt? hehe :)
    digg med varme toalettseter då, men litt rart med den spylinga sikkert :D

    • 19. januar 2012 6:42 am

      Haha, ja. Det kan hende. Jeg har ikke prøvd ennå, men innser jo at jeg må. Bare fordi det høres så sært ut ;)
      Varme toalettseter er digg (spesielt sidene husene er så kalde ;)), men den spylinga står jeg over. Haha.

  4. millajohanne permalink
    18. januar 2012 2:54 pm

    Så gøy å lese en helt annerledes blogg, er ikke så ofte man leser om folk som bor i japan!:) og nei, teagurt hørtes ikke så veldig godt ut akkurat!

    • 19. januar 2012 6:43 am

      Åh, takk for det! :) Skal prøve så godt jeg kan å fortsette å oppdatere om livet her i Japan!
      Hehe, teagurt, nei.. Jeg skal smake og fortelle hvordan det var :P

  5. Sylvi Næss permalink
    18. januar 2012 6:15 pm

    Hei jannemor,-temmelig spesiellt med oppvarmet dosete da(he,he)!. Den spylinga vet jeg av erfaring at jeg er litt mer skeptisk til…..:Men jeg hadde nok likt å handle littegrann der…. tror jeg, selvom blandingen er uvant! kos deg masse videre! Masse kos fra tante Sylvi og onkel Allan

    • 19. januar 2012 6:46 am

      Hehe, ja.. Altså, husene er ISKALDE, så det er veldig deilig å komme til et varmt dosete. Eller så sitter jeg tett inntil en gassovn! Enda det ikke er så kaldt her. Det er vårtemperatur på dager med sol, men kveldene blir kalde da. Sover med fleecegenser og strikkegenser :P (Og, ja.. Jeg har stått over spylinga foreløbig ;))
      Handlinga hadde du likt. Jeg bruker laang tid bare i kiosker, fordi jeg vil se på alt. Og prøve alt. Men noen ting står jeg over, som for eksempel teagurt. Foreløbig ;)

      Kos og klem :)

      • Sylvi Næss permalink
        19. januar 2012 11:18 am

        snuppa mi!!:)) Brrr….iskalde hus,- men alt det andre veier vel rikelig opp for det! Maten er vel en MEGET viktig faktor vil jeg tro!!!!(hi,hi). Det er så herlig å se alle innleggene dine,- men det som er best er jo at du STRÅLER!! Gode klemmer,tenker på deg fra tante Sylvi:))

      • 19. januar 2012 12:23 pm

        Hihi, takk for det tante! Jeg kan virkelig ikke tro at jeg har det så bra altså. Det er helt greit å fryse litt, fordi alt annet er så bra! Og ja, spesielt maten :)

        Tenker på dere hjemme da. Skulle gjerne hatt dere her alle sammen. Da hadde alt blitt så mye bedre! Stor klem :)

  6. 18. januar 2012 11:16 pm

    Haha! Regner det veldig mye der, siden de trenger paraplystativ? ;)

    • 19. januar 2012 6:47 am

      Hehe, ikke nå på denne tiden av året. Da har det bare vært et par ganger i løpet av de tre ukene jeg har vært her (blant annet i dag :/), men de har regntid i juni (tror jeg), så da tipper jeg det regner mye. Får kanskje bruk for det stativet selv :P

  7. 20. januar 2012 1:02 pm

    Spennende å høre om kulturforskjeller, for oss som ikke reiser så mye, hehe. Fint innlegg!

    • 21. januar 2012 12:13 pm

      Hehe, tusen takk! Skal prøve å holde utkikk etter flere kulturforskjeller! Helt sikker på at det er maaange fler :)

  8. 23. januar 2012 12:00 pm

    Oooooo kan du face sove-bildet? Jeg vil ha det :D kjempekult minne fra bagasje-drassingen, vi skulle hatt ett av oss to alene med all den bagasjen rundt :P

    • 23. januar 2012 12:03 pm

      Det kan jeg gjøre! Du burde ha det :)
      Haha, uff, ja.. Det skulle vi søren meg ha hatt. Jeg forstår fortsatt ikke hvordan vi klarte oss aleine.. !!

Legg igjen en kommentar

