Skip to content

Feltarbeid!

19. januar 2012

Jeg er jo i Japan for å gjøre antropologisk feltarbeid, og det er jeg endelig i ferd med å komme i gang med! I dag hadde jeg møte med en veldig søt professor her i Nagoya, som er behjelpelig med hva enn det måtte være (virkelig!). Jeg er så heldig som har kommet i kontakt med henne ;D  Jeg skal ikke bli veldig teoretisk her, men jeg skal studere studentklubber, og deres skille mellom hvem som ansees å være på innsiden og hvem som er på utsiden. Det skal visstnok være et ganske tydelig skille i Japan, etter hva jeg har lest i bøkene! Professoren jeg er i kontakt med har studert noe av det samme som meg, og kom med mange gode innspill i dag! Hun har også satt meg i kontakt med en studentorganisasjon som har sagt de skal hjelpe meg. Alt ordner seg visst for snille piker! ;D For noen måneder siden trodde jeg virkelig ikke jeg skulle sitte i Japan, ha en søt vertsfamilie, en god kontakt på universitetet.. og at rett og slett alt skulle gå i orden! Jeg er så glad!  Nå må jeg bare komme ordentlig i gang med feltarbeidet, så blir det så bra!

En liten hilsen fra Japan! (Man skal nemlig gjøre sånn på alle bilder :P)

Skal snart finne en bedre måte å få tatt bilder på!

Kanskje en veldig kjedelig post, men det er jo greit å forklare litt om hva jeg skal gjøre mens jeg er her!

7 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    19. januar 2012 12:33 pm

    Kjedelig???? Langt derifra! Veldig spennende!
    Hadde akkurat tenkt å spørre om hva du skulle igang med på skolen!
    Lykke til videre! Klem fra tante Sylvi:))

  2. Sylvi Næss permalink
    19. januar 2012 12:36 pm

    Jeg skal straks til fysioen,men oppdaget dine kommentarer! Ja, hvordan er og hvor mange er det i vertsfamilien?? Er veldig glad på dine vegne,- om de også er søte! Gode klemmer fra en litt stressa tante:))

    • 20. januar 2012 2:45 am

      Hehe, det var bra! Tenkte det var greit å si litt om det, siden jeg kanskje ikke har vært så tydelig på det tidligere :)
      Tusen takk! I vertsfamilien er det bare et pensjonert ektepar som er veldig søte! (De har en datter og tre barnebarn, men de bor et stykke unna). Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men føler meg ganske hjemme der. Håper det fortsetter sånn. Skal holde dere oppdatert :)

      Masse klemmer :)

  3. 19. januar 2012 1:02 pm

    Lykke til med alt sammen – det høres interessant og spennende ut.Så bra du har fått ein kontakt som kan gi deg litt tips og råd, så bra at alt ordna seg og at du har det bra der !! :)
    Ha ein fin dag fina!!

    • 20. januar 2012 2:47 am

      Tusen takk! :D

      Ha en fin dag du også! (Akkurat nå er det natt hos deg, og morgen hos meg ;) Raart! ).

  4. Inger permalink
    19. januar 2012 8:17 pm

    Hei på deg, artig med oppdatering på det du egentlig er i Japan for. Virker som du har hatt en lykkestjerne med deg siden du ankom der…… Men så er jo ikke du en komplisert person og ha med å gjøre, så det er vel litt det å gi og ta hele veien i alt en finner på.

    Kommer du til å delta i diverse begivenheter med vertsfamilien mon tro…? Altså en ting er å få muligheten til et besøk i Japan, mens du er jo jammen «bak kulissene», og får skikkelig innblikk i dagliglivet.

    Heldige deg Janne, og takk for at vi får følge deg i din nye hverdag!

    Klem, klem

    • 20. januar 2012 2:54 am

      Tusen takk for det :)

      Jeg tror jeg får delta mer i begivenheter etterhvert! Han har sagt at jeg skal være «en del av familien». Så det blir spennende å se hvordan det blir fremover :) Er virkelig så glad for at jeg får være med i «innenfor», og se på hvordan dagliglivet er! De er kanskje ikke de mest typiske japanske, men det er jo japanere likevel!

      Takk for at du leser bloggen, Inger! Det gjør at jeg får lyst til å fortsette å blogge! :)

      Klem!

Legg igjen en kommentar

