Skip to content

Min hverdag!

27. januar 2012

Som jeg skrev tidligere er det ikke så mye spennende som skjer for tiden, fordi det stort sett bare er hverdager. Derfor tenkte jeg at jeg kunne dele med dere hvordan en typisk dag vil se ut for meg de neste månedene:

Til samme tid hver dag kryper jeg ut av den deilige, varme senga, og gjør meg klar til en ny dag!

Det er frokost til samme tid hver dag, og den består stort sett alltid av det som du ser på bildet.
(Hun varierer noen ganger med omelett, bacon, pommes frites eller skinke)

Fra ti-tiden er jeg på plass på universitetet! De første ukene har jeg brukt mye tid på nettet (sånn som her, hvor jeg koser meg stort med norsk tv fra NRK nett-tv!), men fra neste uke skal jeg begynne å møte studenter hver dag. Det gleder jeg meg til!

Reiser stort sett tilbake i 16-tiden. For å komme meg frem og tilbake kan jeg bruke t-bane, sykle eller gå.  Foretrekker å sykle eller gå da, siden det er godt å få rørt litt på seg!

Når jeg kommer hjem drikker jeg te og ser tv sammen med vertsfamilien, og passer på å kose med de 5 (!) kattene deres! ;)

Her er middagen for et par dager siden!
Misosuppe, ris, potet, fisk m/fyll, gulerøtter, friterte reker og fritert paprika. Med grønn te til.

De som kjenner meg vet at jeg har mer enn nok med det som ligger på tallerkenen, men det er bare å spise opp! Og mens jeg sitter å svetter over nok et måltid, sier vertsfaren min «Svar meg nå helt ærlig, er det nok mat??».  Haha. Søt!

På kveldene prøver jeg å få til litt trening! Jeg har med meg både treningstøy og en mp3-spiller full av dustep og japanske popsanger, så en joggetur innimellom er ikke noe problem ;D

Kvelden er også tida for å ta et deilig og varmt bad (da husene er temmelig kalde, er det helt nyydelig)

Vertsfamilien min legger seg tidlig, så etter jeg har tatt et bad, slapper jeg av på rommet  frem til jeg legger meg. Da ser jeg gjerne på tv (japansk tv er hysterisk morsomt), leser eller lignende!

16 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    27. januar 2012 9:44 am

    Kjære søte jannemor!Dagens blogg kom som svar på mine tanker! Hvordan ser jannes dag ut?Og det har du virkelig klart å beskrive!Må få kommentere litt:Frokost med pølse og banan,-! Hjem å kose med (5!) katter! Godt du ikke er allergisk!B.l.a. friterte reker til middag! Herlig!Dette kunne jeg godt levet med hver dag! Ser kjempegodt ut! He, he ser ut som om det er mer enn nok mat for deg!!!Vertsfaren din skulle bare ha visst!!!(de høres veldig søte og omtenksomme ut!). På toppen av det hele så får du med deg NRK nett TV og japansk TV! DET BADEKARET med DEN limefargen hadde din kjære pappa nok hoppet rett oppi,- ja,- antageligvis med ett «donald duck» hopp!!! Hi,hi!!(he,he, du ser det nok for deg) Ha en flott weekend og kos deg masse videre!!!Gleder meg allerede til neste blogg! Klem,kos og mange gode tanker til deg fra tante Sylvi og onkel Allan

    • 27. januar 2012 12:06 pm

      Hehe, det var godt å høre :) Som dere kan se så har jeg det virkelig helt topp fra morgen til kveld. Trenger ikke engang skje noe spennende, fordi hver dag er ny og spennende for meg :) De er veldig veldig søte, og tar godt vare på meg!

      Ha en super helg dere også! Masse godt tanker til dere og.
      Nå skal jeg gå å spise det nye favorittgodiset mitt, søt risbolle med et salt kirsebærblomstblad rundt. Namnam ;)

      Stoor klem tilbake til dere begge!

  2. Heidi permalink
    27. januar 2012 10:02 am

    Hei på deg Janne :-)) jEr enig med tante Sylvi :-)) Vi vil jo gjerne vite hvordan hverdagen til Jannemor er. Masse mat ja. Ser at det er mye frityrt. Og masse mat for ei snuppe som deg :-)) Godt å få løpt/gått det av seg innimellom slagene. Jeg er så glad på dine vegner at du trives og har det bra der. Masse masse gla i deg. Klem til tante Sylvi også. Alltid flotte kommentarer til bloggen. Det er flott å kunne følge med litt. Blåser over mange klemmer. Den brisen dere kjenner er klemmene jeg sender. :-)) ha en super fin dag.

    • 27. januar 2012 12:09 pm

      Hihi, ja. Massemasse mat! Derfor jeg tar meg en løpetur/sykkeltur i ny og ne. Slik at jeg kan spise med god samvittighet! Det er så mye godt å smake på!
      Jeg har det veldig bra, som du jo kan se. Bor hos noen veldig søte folk, som tar godt vare på meg!
      Håper alt er bra med deg også. Tenker på deg vettu <3

      Jeg setter pris på alle kommentarer som kommer, det varmer godt helt til Japan!

      Den kalde vinden som var i dag, satser jeg på ikke var fra deg, for du sender bare varme klemmer tror jeg ;)
      Ha en fin helg. Masse glad i deg også. Stoor klem <3

  3. esmilie permalink
    27. januar 2012 10:09 am

    Så kult janne!! Jeg gleder meg mer og mer til å besøke deg for hver dag som går!
    Bare hverdagen er jo super spennende <3
    Nå skal jeg på jobb som vanlig jeg da :-p tusen takk for kortet! ^^
    Savner deg mmmasse søssa mi!! Tenker på deg heletiden. ser ut til at du har det veldig bra :-* kjempe glad i deg <3 suss på nesa !

    • 27. januar 2012 12:11 pm

      Søstra mi <3 Så koselig at du legger igjen en kommentar her!
      Det er virkelig spennende hele tida, så du burde absolutt glede deg. Det er masse rart å smake på, og ikke minst å se på. Tror du kommer til å ha de to beste ukene ever, når du kommer! Jeg skal planlegge så mye gøy for oss <3
      Savner deg masse også, tenker på deg ofte! Har flere fine bilder av deg på pulten (sammen med resten av familien) som jeg ser på hver dag!
      Kjempeglad i deg! Stoor suss (og en snus, sånn som pappa gjør :P).

      Ha en fin dag på jobb! Stå på, flinka! :D

  4. 27. januar 2012 3:16 pm

    Så kjekt å se bilder sånn gjennom heile dagen din, herlig. Maten ser så spennende og god ut, og det ser herlig ut med eit bad og avslapping på kvelden :)

    • 28. januar 2012 12:45 pm

      Takk for det :) Maten er bare såå spennende! Og nå har jeg funnet mange gode søtsaker også! Farlig ;)
      Et bad er en herlig måte å avslutte kvelden på, har jeg funnet ut!

      Ha en fin helg :)

  5. Astrid M Næss permalink
    27. januar 2012 4:30 pm

    Så fint å se hvordan dagen din er:)) Mye til faste tider skjønner jeg,
    Å så mye god mat da:)) Jeg tror jeg liker alt det der.Lurt å legge inn litt trim ja:))
    I dag er det sushi på min meny,må jo øve seg…..he he
    Gleder meg veldig til vi kommer,ikke lenge til nå.
    Savner deg veldig,favoritteldstedattera mi<3
    Store varme klemmer fra meg også:))<3

    • 28. januar 2012 12:46 pm

      Hehe, ja. Her går alt til faste tider :)
      Jeg tror også du kommer til å like alt! Blir spennende!
      Hehe, å spise med pinner må du øve på! Og sushi også.. det skal vi spise masse av. Namnam :)

      Ikke lenge til vi sees! Good helg :)
      Store klemmer <3
      Savner deg også!

  6. Inger permalink
    27. januar 2012 9:03 pm

    Gosh, takk….dette var hyggelig, å få et innblikk i dine daglige gjøremål.
    Ser ut som du har fått en fin rytme på dagene. Frokosten er vel en stor overgang kan jeg tenke, men en vender seg til alt. Ser ihvertfall ut som du får i deg alt kroppen trenger.

    Jeg lurer litt jeg, da jeg har skjønt at Miso suppen er ofte brukt. Vet du hva som er viktig for en i den? Den smaker jo egentlig ikke noe særlig. Er det kanskje noe fra sjøen i den, som tang….eller noe annet? Må jo benytte andledingen å spørre, når vi som følger deg, har deg «på plass» der.

    Enig med andre her, at det badekaret så veldig innbydende ut!

    • 28. januar 2012 12:51 pm

      Glad dere likte innlegget altså. Dagene er veldig rutinerte, men jeg liker det på et vis :)
      Jeg kan ikke klage, tror virkelig jeg får i meg alt jeg trenger!

      Den misosuppen er jeg ikke sikker på alså.. Skal prøve å sjekke det ut for deg :) Jeg har alltid fått tofu og noe grønt oppi, og det smaker veldig godt!
      Skal følge litt mer med neste hun lager ;) Hun er altså så flink til å lage mat! :)

      Det badekaret har jeg blitt så glad i. Det er deilig med et varmt bad før man skal sove :)

      God helg!

  7. 28. januar 2012 10:38 pm

    Åh, så fint innlegg! Følge deg en hel dag med bilder, føler nesten at man er der sammen med deg :) Ser ut som du har en fantastisk fin hverdag, det er godt med faste rutiner, når alt annet er nytt! Nytt land, nytt språk, nye folk, og herregud, MATEN! Ser nydelig ut :) Måtte le litt da, all den maten, og han var redd det ikke var nok til deg ;) Herlig! :) Kos deg masse, snuppa! Klem <3

    • 29. januar 2012 11:03 am

      Hihi, glad du likte! Jeg har det veldig fint med den nye hverdagen min altså. Også er det jo litt annerledes i helgene, og det er fint :)
      Maten, Lill! Jeg kan beskrive maten i timesvis. Det er såå fantastisk. Mer enn jeg hadde forestilt meg. Hihi! Kos dere videre dere også <3

  8. Anonym permalink
    29. januar 2012 2:03 pm

    Heizann Janne! veldig fin blogg du har laget! Artig å følge deg fra sidelinja. tror vi har masse å lære om å legge opp mat på tallerkener vi her på berget! Ble kjempesulten da jeg så den delikate tallerkenen! Tom har bedt meg ut på middag i dag. Ny kinesisk reastaurant her nå. gleder meg til å både se lokalet og smake maten.

    Keep on blogging
    Klem fra Astrid

    • 30. januar 2012 2:20 am

      Takk for det, Astrid! Veldig hyggelig at du titter innom bloggen min! Tenker jo på dere <3

      Helt enig! Maten her er virkelig fantastisk! Det skulle jeg ønske jeg kunne ta med meg tilbake til Norge!!
      Håper den nye kinesiske restauranten hadde god mat, og at kvelden ble fin! Kos dere masse :)

      Klem :)

Legg igjen en kommentar

