Skip to content

Vinter i Nagoya!

2. februar 2012

Etter hva jeg hører er det blitt skikkelig vinter hjemme i Norge. I dag kan jeg rapportere at vinteren også er kommet til Nagoya!
Dette våknet vi opp til i dag:

Dette er myye snø til Nagoya å være. Visstnok det meste på 10 år :)

Jeg synes snø er veldig fint, så jeg koste meg ute i dag. Etterhvert tittet også sola frem, og da ble det jo rene påskeværet :D

Meg sammen med barnebarnet til vertsfamilien min. Så søt :)

Jeg må innrømme at jeg undervurderte den japanske vinteren da, for jeg har rett og slett ikke med meg så mye varme klær! Er iallefall veldig glad for at jeg pakket en fleecegenser og sokker som mamma har strikket til meg, og for at jeg kjøpte meg ørevarmere her om dagen! Godt å ha på en vinterdag!

Holdt meg varm på ørene i dag iallefall :)

16 kommentarer leave one →
  1. 2. februar 2012 8:18 am

    Samma her! Jeg tok heller ikke med meg vinterklær! *hutre* Imorgen ble jeg og sykkelen nesten feid av veien (eller værre: inn i veien) av snø og vindkast, og når jeg kom frem var alle overrasket over at jeg i det hele tatt kom idag pga været. Men så lo de og kom frem til at jeg tross alt var norsk viking. De skulle bare visst hvor mye jeg går rundt å fryser. For å supplementere litt info til alle som leser her så går japanske skolebarn alltid i skjørt eller kortbukse: uten strømpebukser! Her finner vi ekte vikinger!

    Du nevnte ikke hvor du kjøpte ørevarmerne? de kunne jeg og trengt. *ert ert* xD

    • 2. februar 2012 11:32 am

      Hahaha. Ser det for meg :P Synes det er morsomt hvordan de blir overraska over at man går ut i snøen :P Men vi har iallefall vett nok til å kle på oss strømpebukse når det er snø!! Fryser som søren jeg også! *krype inntil gassovnen*

      Hehe, jeg kjøpte de på et aeonsenter. Kosta bare 50 kroner elns :P

  2. Sylvi Næss permalink
    2. februar 2012 10:36 am

    Søte deg:):)Nå tenker jeg du overrasket mange! Flotte bilder! Men, at dere skulle ha like mye snø som her hjemme……hadde vel ikke mange trodd!Håper ikke dere har like mange minusgrader som her ihvertfall! Skjønner at du ikke er helt «skodd» for vinter! Da må du vel «dessverre» ut på litt varmeklærshopping kanskje,- det blir jo kjedelig..Ser ellers at du trives som du pleier!To søte jenter ute i snøværet!! Ble litt sent opp for meg idag,- men jeg håper at du ikke har lagt deg allerede! Kos deg masse videre og du…… FÅ på deg VARMERE klær!!! Sender deg masse gode varme klemmer:):)fra tante Sylvi

    • 2. februar 2012 11:35 am

      Hehe, ja. Jeg var iallefall ikke helt forberedt på all denne snøen ;) Det er nok ikke like kaldt som hjemme nei, men jeg mangler jo alle de gode ullklærne mine!! Har lyst til å spare pengene mine til alle sommerkjolene og sandalene kommer i butikkene, men hvis dette fortsetter må jeg jo ut på en kjedelig shoppingtur å kjøpe nye klær. Så synd… Hihi..

      Det er bare åtte timers forskjell, så jeg er fortsatt oppe. Skal drikke kaffe og spise dessert nå! Foran en varm gassovn. Så alt er bra kan du si ;)

      Sender mange gode varme klemmer hjem også :)
      Ha en kjempefin dag!!

      • Sylvi Næss permalink
        2. februar 2012 12:42 pm

        Humøret ditt har du ihvertfall beholdt!!Høres herlig ut med dessert, og så ble jeg beroliget,- at det var ved siden av en god og varm gassovn!! Her er klokka bare 12:37, så jeg skal snart avgårde på trening hos fysioterapeuten min! Skjønner godt at du vil spare pengene dine til søte sommerklær,- du får vente litt (hvis du orker)så kan det hende at snøen ihvertfall, plutselig er borte!! Ønsker deg masse kos med desserten og sender deg mange varme klemmer igjen:):):) fra tante Sylvi

      • 3. februar 2012 11:18 am

        Hehe, humøret er på topp vettu :) Dessertene her er såå gode! Skal poste noen fler matbilder snart en dag!

        Håper det gikk bra på trening hos fysio! Skjønner du måtte kle på deg skikkelig godt, siden det er blitt så kaldt hjemme.
        Her er snøen allerede på vei bort, så jeg klager ikke!

        Mange varme klemmer hjemover :)

  3. Inger permalink
    2. februar 2012 12:55 pm

    Herreje, der tok du oss alle «på senga»…..med de snøbildene. Jaja klimaet får vi gjort lite med her og nå, du får bare kle på deg det du har av klær. Innføre lag på lag moten i år igjen kanskje……))

    Skikkelig søt hun lille der, hun må vel og synes det er stas med en for henne fremmed nasjonalitet i familien.

    Vet at japanske husstander ikke er bygd for lave temperaturer, kunne jo vært et studium bare det, og sette seg inn i hvordan de takler kulde og snø over tid. Da det blir vel ikke mindre ekstremvær etterhvert! Og når jeg leser av et innlegg her, at barna er i skolen på vinteren uten noen form for benklær…..grøss, kaldt!!!!

    Varme innevær klemmer fra Lørenskog, hvor alle de flotte trærne er fulle av snø og frostrim, vakkert!

    • 3. februar 2012 11:21 am

      Hehe, ja.. Jeg hadde på meg fem lag når jeg var ute, og ikke minst så sover jeg med fem lag :P Heldigvis er snøen på vei bort allerede, og etter hva jeg hører så skal jeg ikke klage. Må være temmelig kaldt hos deg nå?

      Hvis jeg ikke kommer i gang med det jeg hadde planlagt snart, så kanskje jeg skal bruke tipset ditt, Inger! Det er liksom helt normalt å fryse masse om vinteren.. Ser småjenter ned i 8-9 år som blir sendt til skolen uten strømpebukse selv på dager med snø! Det ville jo aldri skjedd hjemme ;)

      Hun lille var veldig søt og veldig sjenert! Hun hadde nok lyst til å prate, men det ble litt skummelt ;)

      Varm japansk klem tilbake :) Håper du får en fin innehelg!

  4. Sylvi Næss permalink
    2. februar 2012 6:02 pm

    Hei jannemor!:) Akkurat nå ligger du nok og sover. Onkel og jeg var inne på google maps. I den forbindelse hadde det vært kjempegøy å få adressen din,- for vi gikk jo ned i byen du bor! Men selvfølgelig kunne vi ikke finne huset du bor i, siden vi ikke har adressen! Forstår det om du ikke vil/kan legge den ut her,- men det kunne vært gøy. Vi gikk ned i parken som du var i (tror vi da), skikkelig fint! Måtte bare fortelle det! Selv om du sover, gode nattaklemmer til deg fra tante:):)

    • 3. februar 2012 11:27 am

      Heisann! Så koselig :) Det var egentlig lurt.. Dessverre går det ikke an å finne akkurat adressen der hvor jeg bor, men man kan finne krysset rett borti gata her!
      Jeg kan maile dere den nøyaktige adressen, men området heter iallefall gokiso. Dere kan søke på det! Vi bor rett ved siden av t-banestasjonen :)
      Det er store gater med fire-felt i alle retninger, og alt ligger innenfor 10 minutter sånn ca ;) Hvis dere finner Starbucks, så er det rett ved siden av meg!
      Si i fra hva dere finner da!

      Masse klemmer! God helg!

      • Sylvi Næss permalink
        3. februar 2012 11:44 am

        Hei på deg snuppa! Så bra at vi fikk en pekepinn på hvor vi skal lete! Det blir ikveld, for onkel (som er eksperten i huset på googlemaps), er i leiligheten og skal begynne å male badet der! Gleder meg til å gå inn å se på kartet! Jeg skal prøve å gjøre litt rent,- men så ringte Mette da,- hun har jo brudd i skulderen, og begynner å jobbe på mandag. Det er ikke ofte vi kan treffes på dagen,- så vi får se! Her var det -14 kalde til morgen idag! Brrr…. Denne helgen skulle vi egentlig til Vrådal Hotell med Vigdis og Kåre Sandfossen,- men der er det meldt borti -20….så vi drøyer den ja! Kos deg masse og ha en super duper weekend!!!Gir deg beskjed om vi finner området på googlemaps! Sender mange gode varme klemmer til deg fra tante Sylvi:):):):)

      • 3. februar 2012 12:30 pm

        Ja, jeg skjønner! Dere får kikke i kveld! Håper dere finner frem :)

        Jeg synes du skal gå ut en tur å kose deg med Mette jeg. Den vaskinga går ikke noe sted ;)
        Skjønner godt dere utsetter den turen! -20 grader er innevær.. Det er forsåvidt også -14..

        Good helg <3 <3

      • Sylvi Næss permalink
        4. februar 2012 12:12 am

        Hei snuppa mi,-håper du sover godt! Vi har vært inne på googel map, men jeg vet ikke hvor mange Starbucks det var i nærheten av Gokiso t-banestasjonen. Så for å gå inn i gaten din, så må vi nok ha nummeret/navnet på gata eller noe sånt! Men, vi har jo god tid! Ikkeno stress! Det ble ikkeno tur til Mette idag,- hun sto på farten til moren sin når jeg var klar,- så da tar jeg en liten tur imorgen istedet. Dessuten ble vi invitert til Annemor og Kåre på ferske reker imorgen kveld! Herlig! Nå venter senga mi på meg,- det skal bli godt å køye kjenner jeg! Ha en innholdsrik og spennende lørdag! Onkel Allan sender kos og det gjør jeg også! Mange varme:):):):)

      • 5. februar 2012 12:14 pm

        Jeg skal sende dere en mail snart jeg, så skal dere få se :) Det er bare en Starbucks i nærheten her da, så hvis dere var der, så var dere ikke feil!

        Ferske reker hørtes kjempegodt ut! Håper det var en fin kveld :) Massemasse klemmer :)

  5. Astrid M Næss permalink
    2. februar 2012 9:50 pm

    Masse fine snøbilder,det hadde jeg ikke trodd,godt du har sokker da og noe på ørene.
    Kanskje vi må sende skia nedover….he he. Det er faktisk mere snø enn her Men sikkert ikke like kaldt.
    Store klemmer:))<3

    • 3. februar 2012 11:28 am

      Hehe, ja. Veldig glad for at jeg hadde med et par varme ting! Ble ganske våt på bena da jeg gikk til skolen..
      Snøen er allerede på vei bort da, så innen skia kommer frem så er det nok vår. Hehe!

      Det er ikke like kaldt her, bare et par minus, så jeg klager ikke! Hører det er temmelig kaldt hjemme.. Håper det gir seg snart :)

      God helg <3

Legg igjen en kommentar

