Skip to content

Nagoya Castle!

3. februar 2012

I dag har jeg besøkt Nagoya Castle. Det ble bygget på 1600-tallet, og er noe av det man absolutt må se når man er i Nagoya! Siden det er vinter var det nesten ikke folk der. Jeg hadde derfor god tid til å se på alt, både utenfor og inne.. På den andre siden er det mye finere der når alle blomstene i parken blomstrer! Jeg skal derfor komme tilbake med bedre bilder til våren, ville bare vise dere hvor fantastisk flott slottet er :)

Se for dere vakre blomster på trærne i front av slottet.. :)

Man kan se hele Nagoya fra toppen av slottet! Helt fantastisk utsikt..men dessverre litt vanskelig å ta gode bilder gjennom vinduene :/

Haha! Obligatorisk posering på modell av gullfiskene som er på taket!

7 kommentarer leave one →
  1. 3. februar 2012 11:58 am

    Ser fantastisk flott ut! Kan tenke meg det er helt utrolig flott med blomster på utsiden også ja :) Hvordan er innsiden ellers? Og LOL @ ri på gigantisk gullfisk!! Only in Japan ;)

    • 3. februar 2012 12:32 pm

      Ja, når kirsebærblomstene blomstrer om et par måneder skal jeg dra tilbake og ta fiine bilder. Hihi. Men slottet vil jo være det samme da ;)
      Innsiden er litt boring. Det er liksom pussa opp med heis og greier.. Så er det utsiktsplass/butikk på toppen og utstillinger i hver eneste etasje! Ikke noe å ta bilder av egentlig :P

      Men måtte jo bare ha bilder av den fantastiske gullfisken da! Følte meg passe teit.. men heldigvis var det ikke noen andre folk der. Hihi. Only in Japan! :P

  2. Sylvi Næss permalink
    3. februar 2012 1:01 pm

    For et flott slott!! Må være kjempegøy å kunne komme til så flotte steder. Bildene er flotte de,- men det er klart at blomstringen på våren,- gjør alt vakrere!Vi var inne å så på dette slottet tror jeg, igår!Her er det strålende solskinn og «bare» -8 kulde! Nå har jeg gjort litt rent og har bestemt meg for og ta den lille turen ned til Mette! Synes du var fin på gullfisken jeg! Er den et symbol på ett eller annet, eller…? Ha en fortsatt flott …kveld blir det vel nå, tenker jeg!!!
    Stoore varme klemmer fra tante Sylvi :):):)

  3. Inger permalink
    3. februar 2012 3:43 pm

    Hei igjen, kjempefine bilder Janne, takk for at du fortsatt deler med alle oss her hjemme.

    Fikk faktisk et postkort i sin tid av Borgen og taket med de gulldelfinene. Den du sitter på er en meget «snill» variant. På taket er det tigerhode delfiner. Og de har hvert sitt kjønn, en han og en hun.
    Artig å se den som står inne, og vi gleder oss til å blomstringen når den tid kommer.

    Herreje, Japan har jo så mye spennende å utforske, heldige deg.

    Ellers er det svinkaldt i dag, – 18 hos meg. Vil tro tomten ligger i en kuldegrop .
    Ønsker deg en riktig god helg.

    • 5. februar 2012 12:12 pm

      Takk, Inger!

      Ah, I see. Så fint at du vet sånn, for jeg har virkelig ikke satt meg inn i det ;)

      -18 høres kaaaldt ut! Håper du koser deg med noe inn, ute er for kaldt :/
      Ha en fin søndag!

  4. Inger permalink
    3. februar 2012 8:29 pm

    Glemte nevne hårfargen din på den statuen, helt sykt bra bilde Janne!

Legg igjen en kommentar

