Skip to content

The Naked Man Festival!

4. februar 2012

I dag har jeg vært med på noe fantastisk morsomt, nemlig The Naked Man Festvial( Hadaka Matsuri). Dette er en 500 år gammel tradisjon, der menn klær seg i minimalt med klær (gjerne bare et lite klede), og paraderer gatene! Hvert år deltar mange tusen menn, og det trekker til seg like mange tilskuere! På slutten av dagen velges en mann til å gå en runde naken, og alle mennene må forsøke å ta på han. Han symboliserer det gode, og tar til seg all ulykke fra alle som klarer å ta på han. Jeg skal la bildene tale for seg selv tror jeg, men jeg må advare; det er mange nakne romper i dette innlegget :P

Det er viktig å sikre seg en liten tøybit fra mennene, for det betyr lykke :)

Jeg koser meg mens jeg ser på paraden :)

Vi møtte noen veldige søte jenter, som gjerne ville prate litt med meg. Hihi :)

På festivalen var det også massevis av boder med mengder av god mat! Jeg har spist sååå mye i dag..

Venstre: Vaffel med varmt og søtt fyll av asukibønner
Høyre: Takoyaki, innbakt blekksprut.. Supernam!

Her spiser jeg grilla tofu, med en nydelig saus :)

Jeg avsluttet med en banan dyppet i jordbærsjokolade!

*trille hjem*

13 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    4. februar 2012 1:34 pm

    Halloisen jannemor!!:):) He,he,hi,hi…ja nå fikk vi oss en virkelig god latter!!! Jeg skal si du får det meste med deg! Så gøy! Vi har faktisk sett dette på TV en gang,- jeg kan ikke huske det,men onkel sier det,- så da så!! Åsså igjen,-all den herlige maten,-og du tar så fine bilder. Man får skikkelig følelse av nesten å være der. Veldig bra!! Tusen takk for mange flotte blogger og bilder,- det er så flott å kunne følge deg dag for dag! Store klemmer og god helg til deg fra tante Sylvi:>:> og onkel Allan:):)

    • 5. februar 2012 12:21 pm

      Åh, så morsomt at dere har sett det :) Det var virkelig spennende altså! Skikkelig opplevelse, både med paraden, maten og alle folkene! Var mye å se på :)

      Veldig glad for at dere liker bloggen! Jeg skal fortsette så godt jeg kan:)

      Mange store klemmer :)

  2. Astrid M Næss permalink
    4. februar 2012 2:12 pm

    He he,morsom og spesiell tradisjon..he he.Du sikra deg en stoffbit du også vel? Kjempefint å lese bloggen og se alt det spenende du opplever hver dag, å så mye god og spenende mat:))
    Store klemmer<3

    • 5. februar 2012 12:21 pm

      Hehe, veldig morsomt å få opplevd det også! Jeg sikra meg to stoffbiter :P

      Takktakk! Skal forsøke å fortsette!
      Mange klemmer :)

  3. 4. februar 2012 5:12 pm

    Hi hi, Litt av en parade ! Mange Kalde romper tenker jeg :):) Tror du har opplevd så mye Janne, spennende, og fortsatt 5 mnd igjen. Flotte bilder du legger ut ! Kjempegøy å gå innom bloggen din…. Klem tante Gerd

    • 5. februar 2012 12:23 pm

      Hehe, ja. De drakk myye alkohol for å holde ut ;)

      Takk for at du følger bloggen! Mange klemmer!

  4. 5. februar 2012 3:06 am

    Hahaha, jeg tror jeg ler meg skvett ihjel!! Naked man festival?! Only in Japan, assa .. ;) Det var litt av en samling halvnakne menn må jeg si! Men du sier jo ikke om du skaffa deg en tøybit for lykke??? Gjorde du? ;) Fnis! :D
    Maten ser, som alltid, helt vannvittig fantastisk nydelig ut! Får seriøst vann i munnen her jeg sitter! Nom! Jeg kommer med en gang!! (for maten, eller de nakne menna? Who knows!?) Hihi. Klem! <3

    • 5. februar 2012 12:25 pm

      Haha. Ikke sant! Man må jo bare like noe sånt?! En festival med lettkledde menn og god mat, man kan ikke ønske seg noe mer? :D Det var virkelig en opplevelse, og jeg skaffet meg et par tøybiter. Thihi.

      Komkom og spis god mat med meg. Synes ikke jeg gjør noe annet enn å spise jeg. :P

      Klem <3

  5. 5. februar 2012 5:14 am

    Fantastisk O.O

  6. Inger permalink
    5. februar 2012 2:37 pm

    Får slenge meg i koret: online in Japan!
    Artigste jeg har sett på veldig lenge, det å tåle kulde der borte har kanskje og lagt seg i genene…..hvem vet….

    Godt du fikk noen tøybiter da…))

    Og den maten, herreje, yummi.

    • 6. februar 2012 2:37 am

      Hehe, ikke sant! Veldig morsomt altså :)

      Jepp, jeg er nå sikret masse lykke. Hihi.

      Maten ja.. Har virkelig ikke ord .. ;)

Trackbacks

  1. Harvest Festival! « momoiro-chan i Japan

Legg igjen en kommentar

