Skip to content

Søndag!

12. februar 2012

Denne helga har det i grunn ikke skjedd så mye som det er verdt å skrive hjem om, men jeg skriver nå litt om hvordan jeg har hatt det likevel :) Jeg har blant annet trent, lest antropologi, besøkt to kjempestore kjøpesentre og sett japansk krim på tv!

Jeg har også…

Gått mange timer i de nye skoene mine uten å få vondt i føttene :)

Forsøkt meg på en hårfrisyre som er veldig populær her i Japan. Hva synes dere? Burde jeg gå for den looken oftere? ;)

Spist masse godis og lest japansk moteblad. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men man blir faktisk litt lei av japansk mote.. Uansett om man leser moteblader eller går i butikker ser man de samme klærne.. Denne våren skal man for eksempel gå med tyllskjørt, strikkegenser og ha sokker i skoene! Uten tvil!

Spist tacoyaki, innbakt blekksprut, nok en gang. Dette virkelig noe av det beste jeg har smakt! Kunne nesten bytta ut sjokolade mot tacoyaki altså.. Nesten! :P

Kjøpt meg en ny bluse.. Nå ble dere vel overraska??! Den var på tilbud altså.. :P

Håper dere har hatt en flott helg :)

10 kommentarer leave one →
  1. Astrid M Næss permalink
    12. februar 2012 1:21 pm

    Søt topp og veldig stilig sko:))
    Innbakt blekksprut ser nesten ut som en kake.Ser kjempegod ut:))
    Ja jeg syntes du skal gå for den looken,du kledde det:))
    klem<3

    • 13. februar 2012 12:21 pm

      Hihi, takktakk!

      Ja, du skal få prøve det når du kommer! Tror du kommer til å like det :) S

      Klem <3

  2. 12. februar 2012 7:05 pm

    Oh, elsk på skoa og blusen var nydelig!!elsker polkadots:))
    Håper kvelden din blir fin!! :)

    • 13. februar 2012 12:21 pm

      Takktakk! :) Jeg måtte bare ha en bluse med prikker på ;)

      Håper du har hatt en flott helg, og får en fin uke!

  3. Sylvi Næss permalink
    12. februar 2012 7:20 pm

    Kjære jannemor! Kjempesøt med den looken! (også)! Oppskrift på den blekkspruten(tacoyaki) MÅ du ta med deg hjem,- ser utrolig godt ut! Blusen var nok en gang,- helt deg! Jeg har vært en tur hos farmor (morsdag idag skjønner du!)! Der spiste jeg herlig eplekake m/krem og maaange kjempegode vafler med meierismør og syltetøy! Herlig! Håper det var siste krampetaket,- for nå er det straks slutt! Lørdag var jeg og hentet brikke og kode til det nye treningssenteret på gamle DNBnor på Nanset. Gerd skal også,- så imorgen kveld skal vi opp og teste apparatene! Gleder meg veldig til å begynne på mitt nye sunne liv!! Denne gangen har jeg store forhåpninger!! Må få opp kondisen,- pga dårlig pust!! Men du må bare konsentrere deg på å ha det helt topp!! Og få med deg mest mulig inntrykk og kose deg med all DEN GODE MATEN,- som bare ser uimotståelig godt ut. Spis og kos deg,- det blir nok vanskelig å få tak i det samme gode her!!
    Ønsker deg av hele mitt hjerte flotte spennende dager! Skal hilse fra onkel Allan! Store gode varme klemmer fra tante Sylvi<3 :):):)

    • 13. februar 2012 12:23 pm

      Takktakk, tante!
      Hmm, jeg kan prøve å finne en oppskrift, men jeg tror ikke det er vanlig å lage hjemme.. Skal såklart sjekke det ut :)

      Åå, eplekake med krem og vafler hørtes kjempegodt ut! Det fikk jeg jo ikke noe særlig lyst på ;)
      Blir spennende å høre hvordan det går med treningen!

      Jeg spiser og spiser jeg.. Vil ikke gå glipp av noe! Derfor går jeg heller på treningssenteret i ny og ne :)

      Ha en flott uke! Store klemmer tilbake til dere <3

      • Sylvi Næss permalink
        13. februar 2012 2:52 pm

        Hallo snuppa!! Jeg skal lage ett helt lass med vafler til deg, med en gang du kommer hjem!! Nå har jeg vært hos fysioterapeuten min og trent+ behandling! Senere idag skal tante Gerd og meg ta det nye treningssenteret i øyesyn og i bruk! Skal bli gøy! Har også vært på Peugeout og bestillt ny nøkkel til bilen, jeg brakk den ene nemlig, på lørdagen. Skulle skynde meg litt,- og dermed var det gjort! Heldighvis kunne jeg ta ut hele nøkkelen. Men det blir (sånn jeg ser det!) en litt dyr affære. Han bak disken sa det ikke ville koste mye! Etter jeg hadde bestillt slo han opp i katalogen og sa: det er jo bare en 6-700,- !!Det syntes jeg var endel! Men, men skal være forsiktig fremover ved nøkkelbruk, -også!! Blir ikkeno til tante Marit imorra,- hun ligger tilsengs med feber og forkjølelse! Tar det om en 14 dager istedenfor! Neste uke er det vinterferie her, og da skulle Marit være barnepike for barnebarna! Vel, vel, skjer ikke veldig mye nytt i min verden!! Er så gøy med bloggen din!! Kos deg masse videre på din vei i Japan!!! Skal sikkert hilse fra onkel (som er nede og sliter litt) og masse,masse gode kosær fra tante Sylvi

      • 14. februar 2012 12:21 pm

        Hehe, synes nå det høres ut som det skjer masse spennende hos deg jeg! Kjedelig med den nøkkelen da.. Det var jo ganske dyrt ja! 6-7000 er liksom ikke så mye penger?! Nå har jeg hørt det også! Håper det ordner seg fort iallefall da! Vær forsiktig fremover :)

        Gleder meg til vaflene *vann i munnen* :D :D

        Ha en fin dag!

        Store klemmer til dere :)

  4. Inger permalink
    12. februar 2012 9:16 pm

    Frisyren kledde du veldig bra, du er jo heldig å ha et godt utgangspunkt og da ,i det fine håret ditt.

    Så faktisk noen lignende sko på Bianco/ Metrosenteret i går……dog tror jeg vi skal la dere unge få ta de i bruk…..)

    Skjønner godt den blekksprut retten er en favoritt, skal inn nå og se hva Mr. Google har av info på den.

    Kos deg videre, og for all del….blir ikke for mye matrettbilder på denne bloggen vil jeg tro. Da det er så vidt forskjellig fra det lille Norge serverer. Vi andre vi oppdager jo bare en ny verden.

    Klem

    • 13. februar 2012 12:26 pm

      Takk for det, Inger :)

      Hihi, sikker på at du hadde klart å rocke sånne sko jeg altså! Men, nå er det vel kanskje for mye snø og is hos deg, ennå? ;)

      Ja, jeg håper det går an å lage tacoyaki hjemme! Da skal jeg lage det og invitere dere til sommeren! :)

      Hihi, fortsetter å dokumentere mat, men prøver å samle opp litt. Kommer til å bli kjedelig å komme hjem til den norske maten, tror jeg.. Må prøve å få med meg noen gode oppskrifter hjem :)

      Ha en flott uke!
      Klem!

Legg igjen en kommentar

