Skip to content

Norsk middag!

15. februar 2012

I dag har jeg laget norsk middag til vertsfamilien! Valget falt på fiskegrateng, med poteter og gulrøtter til. Haha, jeg som nesten aldri har laget mat. Iallefall ikke fra bunn av. Det er jo ikke bare å stikke på Kiwi å kjøpe en ferdig liksom.. :P Heldigvis var det ikke så vanskelig som det kan virke..

Først spiste vi loff med norsk røkelaks! Mmmm :)

Det smakte helt greit.. det var dessverre litt lite smak på den! Skal prøve å lage det på nytt når jeg kommer hjem, men da med mer krydder! Dessuten tror jeg det vil smake bedre med norsk melk og norsk smør, fordi smakene rett og slett er mer fyldige.
Morsomt var det iallefall :D

10 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    15. februar 2012 12:10 pm

    hallo snuppa vår!! Fiskegratengen så helt lekker ut! Så flink du er!,-og du,- det kan være litt vanskelig å få på nok krydder,- en syntes liksom en tar nok,- men akkurat fisk krever endel! Men laksen var jo topp da,- den behøvde dere vel ikke å krydre heller! Ellers er det veldig flott å se at du trives! Er ikke i «beita» for å finne på ting ihvertfall! Idag har jeg vært hos fysioen «min», skal gå tur i Bøkeskogen med mamma og Gerd. Har også tanker om å få trent på senteret! Det tror jeg blir bra,- da kan jeg synke ned i godstolen ikveld,- med god samvittighet! Ellers er det strålende sol nå,- og det ser ut til å vare hele dagen lang!! Gleder meg til neste blogg! Skal hilse fra onkel Allan og vi sender deg begge mange varme tanker og «næssenussær» :):):):)

    • 16. februar 2012 3:56 am

      Hihi, takktakk!
      Jeg tok oppi en hel haug, men det mangla liksom det ekstra..
      Laksen var iallefall suksess! :))

      Fælt så sprek du er blitt da, med både tur i Bøkeskogen og trening! Høres deilig ut med en tur i skogen når det er så fint vær. Jeg savner litt natur i grunn.. Her er det bare høye hus og fire-felts vei så langt du kan se..

      Mange klemmer til dere begge <3

  2. Astrid M Næss permalink
    15. februar 2012 4:33 pm

    Så flink du har vært,ser kjempegod ut:))
    fiskegrateng var et godt valg når det skulle være noe med fisk:))
    Håper di likte det også:))
    Store klemmer<3

    • 16. februar 2012 3:50 am

      Takk! Ja, det var jo faktisk ganske morsomt å lage det! Vi synes alle det var helt greit, men laksen likte de iallefall kjempegodt! :)
      Klem <3

  3. 15. februar 2012 9:20 pm

    Hehe, så kult – likte dei det?? tipper det smakte godt eg :)
    Såg ihvertfall veldig lekkert ut. Sikkert spennende for dei då, det er nok kjekt å ha deg boende der!! :)

    Og du?
    Tusen millioner takk for brevet med alt det søte oppi, eg blei så glad – you made my day girl!! Trengte ein oppmuntring i dag :)))

    (you got mail, straks ihvertfall:)

    • 16. februar 2012 3:52 am

      Hihi, vi spiste oss alle mette iallefall! :)
      De er veldig opptatt av Skandinavia, så de synes det er ganske morsomt!

      Åh, glad for at det kom frem! Bare hyggelig altså! Var jo bare en liten ting :))

  4. Inger permalink
    15. februar 2012 9:39 pm

    Så modig du var her gitt, gratulerer! Røykalaks med loff er jo nydlig, og den gratengen din så faktisk veldig proff ut. Ikke alltid lett å lage mat på et fremmet kjøkken, og tilogmed i et nytt kontinent

    Håper det falt i smak hos vertsfamilien . Du får slenge på ei kransekake til 17 mai med japanske og norske flagg…..hi hi…).

    Du burde kanskje sjekket ut med den norske ambassaden( i Tokio?) om de samler norske borgere i landet til en reseption på 17 mai. Det er ganske vanlig vil jeg mene. Og utrolig hyggelig når en er langt vekke fra sitt og sine. Det er vel og da en er norsk på sitt aller beste, tjohei!

    Gleder meg til neste blogg allerede.

    Du har forresten mail fra meg og..)

    • 16. februar 2012 3:55 am

      Hihi, takktakk!
      Nei, det var litt annerledes med japanske ingredienser, så får heller prøve meg hjemme til sommeren. Laksen var iallefall helt nydelig, og ble godt mottatt! :D

      Kransekake ja.. kanskje det.. Det høres ikke lett ut :P
      Ja, jeg tenker faktisk på å reise innover til Tokyo på 17. mai. Har bare regnet med at de feirer dagen på ambassaden, og synes det høres veldig koselig ut. Slik at man kan få litt følelse av nasjonaldag selv om man er langt hjemmefra! Får se når den tid kommer! :)

      Spennende med så mange mailer da! Hihi.

  5. 16. februar 2012 11:49 am

    Så FLINK!! Hva syntes de om det da? :))

    • 16. februar 2012 11:52 am

      Hehe, takk!
      Jeg tror de var imponert over hva jeg fikk til, men den var dessverre ikke kjempegod :/

      Selv om de spiste opp resten til lunsj i dag da, så det kan ikke ha vært så ille :P

Legg igjen en kommentar

