Skip to content

En liten sykkeltur :)

17. februar 2012

I dag tok jeg en litt annen vei når jeg syklet fra universitetet.. Det angret jeg ikke på, for bare to gater bortenfor hovedgaten fant jeg en mye roligere gate med masse søte hus og kafeer! Jeg fant til og med et stort og flott tempel! :) Det mest spennende med å sykle sånn og se seg rundt, er at i Japan er det gamle hus,  templer og store, høye blokker om hverandre. Jeg kunne sykla rundt sånn i timesvis.. Men, jeg hadde jo nok en god middag å komme meg hjem til :P

Håper dette var litt interessant, og at dere har fått et lite inntrykk av det jeg så i dag :)

7 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    17. februar 2012 1:51 pm

    Hei jannemor,:):):)Veldig interessant å se hvordan det er rundt der du bor. Spesiellt markedet,- der er det nok mye godsaker som vi ikke er vant til! I tempelet syntes jeg også at draken var fin! Å så må jeg si at ett skilt med «shoppingsenter», det er temmelig kjekt å ha! Synd å overse lissom!!:) Likte godt alle grønnplantene rundt det huset! Håper ellers du får en flott dag,- av det som er igjen av den, ihvertfall! Her er det strålende sol og rett og slett varmegrader,- som det ser ut til å fortsette med! Det drypper og smelter,- og det varmer en kald nordmanns hjerte!! Toppers at vi fikk ordnet opp i det der med mailen,- skriver en til deg, ganske snart! Men nå må jeg ta meg sammen og få gjort litt rent!!Mange gode varme klemmer til snuppejenta vår fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):)

    • 18. februar 2012 11:53 am

      Ja, jeg vet ikke inne der, men kan tenke meg de har mye spennende :)

      Hehe, det var det skiltet med «Shopping street» som lokket meg dit, men det var altså ikke en eneste butikk :P Ikke at det gjorde noe når det var så mye annet å se på :)

      Høres deilig ut med sol og varmegrader! Blir jo regne påskeværet da!
      Her er det også ganske fint vær, men de blåser og blåser.. Forhåpentligvis kommer våren snart :)

      Snakkes snart! Masse klemmer <3

      • Sylvi Næss permalink
        18. februar 2012 12:12 pm

        Hei jannemor, så fint at været blir bedre hos dere!!Idag våknet vi til tåke, regn og +3 grader!! Så påskeværet forsvant på ett blunk! Men, herlig mens det varte!! Deilig med regn også nå,- for da forsvinner jo snøen!! Ikke mye moro for skientusiastene,- men det går jo an og kjøre til snøen også da! Det er ikke så veldig mange skientusiaster jeg kjenner,- men de jeg vet om får ha meg tilgitt!! Så lurt av deg og sykle rundt utenom turistområdene,- det er jo da du ser hvordan folk virkelig bor! Ser annerledes ut fra bildene(i forhold til Norge),- men jeg håper jo også at det er det,- det er jo virkelig Japan,- . Forresten,- det slo meg at om du skulle prøve å lage noe norskt til ditt vertskap,- så hva med lapskaus?? Kjøtt og masse grønnsaker!!! Salt og pepper! Kan ikke bli enklere!! Men det kan jo hende at det holder med den ene gangen!! (med fiskegratengen), må jo ikke skjemme folk bort helt heller, da!? Nei, nå skal jeg ned å besøke Mette en tur! En god kopp kaffe og en hyggelig prat! Det passer veldig bra på en regnfull lørdag! Ønsker deg en riktig herlig weekend!! Onkel er i leiligheten og holder på med siste innspurt, men jeg hilser fra han allikevel! Masse varme helgeklemmer fra tante Sylvi

      • 19. februar 2012 11:59 am

        Hehe, du får si det litt lavt, så ikke skientusiastene hører deg :P

        Jeg tenkte også på lapskaus først, men så må det være en fiskerett, så da var jo det litt vanskelig. Får se om jeg finner på noe annet lurt senere. Har fortsatt god tid :)

        Masse klemmer <3

  2. Inger permalink
    17. februar 2012 9:18 pm

    Artig å se nærområdet ditt, du er jo heldig da….å få oppleve landet som «ikke turist».

    Den røde porten/portalen var knall, gosh hvor mange slike tegnet jeg ikke selv som barn. Er det ikke så at disse portalene er hellige?

    Ser ellers ut som at årstiden legger vekk vinterkåpen sin hos dere nå, med tanke på bilde med alskens potteplanter ute. Vanskelig å tro at noen flytter disse inn og ut hver dag…)

    Riktig god helg til deg, og nyyyyt…..våren kommer snart, herlig!

    • 18. februar 2012 11:57 am

      Ja, liker å få sett noe annet enn bare turiststedene!

      Hm, jeg må nok en gang innrømme at jeg ikke har satt meg så godt inn i det.. Men det stemmer nok at de er hellige.. De er jo foran hvert eneste tempel blant annet..

      Hihi, nei.. Tror nok de står ute hele tiden. Faktisk er det en del planter/blomster som overleveren den japanske vinteren. Men, det er nok uansett ikke lenge før våren kommer:)

      Japanerne er veldig glad i festivaler, og spesielt februar til april har mange, såvidt jeg har skjønt. Denne dragen står foran tempelet, og det er kanskje ikke så lett å se på det bildet, men det er en fontene! De koppene som ligger ved siden av er til å vaske hendene med, før man går inn i tempelområdet :)

  3. Inger permalink
    17. februar 2012 9:22 pm

    Glemte spørre….er det noen form for festival underveis hos dere der nå, med tanke på bildet med dragen? Kunne se ut som forberedelse til opptog etc.
    Den dragen var forresten toppers.

Legg igjen en kommentar

