Skip to content

Litt mat :)

29. februar 2012

Jeg fortsetter å spise masse god mat, og tenkte jeg kunne vise dere litt av det jeg har spist i det siste:

Først; dagens middag:

Det ser kanskje ikke  fantastisk ut, men oppi gryten vi hadde til middag i dag var det blant annet poteter, gresskar, reker og fisk! Det smakte kremet fiskesuppe! Supergodt! 

En dag i forrige uke hadde vi temaki sushi her hjemme, som er sushi man lager selv ved bordet. Man setter frem det man liker, og så er det bare å spise og kose seg :) 

Først begynner man med en bit nori, så legger man på litt ris, og så er det bare å putte på det man måtte ønske :) Det var kjempegodt, og veldig morsomt å få lage selv

Venstre: Egg og blekksprut
Høyre: Egg og crabsticks

Ventre: Crabsticks og kål
Høyre: Grønt og reker

Til slutt ruller man den sammen og spiser. Nam! :D

Sterk og god nuddelsuppe på en restaurantkjede som heter Sugakiya

Udon! Store, gode nudler med fisk og grønnsaker til

Når jeg var på basketkamp spiste vi tonkatsu til lunsj. Det er panert svin med kål, ris og saus, og er utrolig populært! Det var godt, men ikke fantastisk. Jeg foretrekker heller alle de utrolig gode fiskerettene, så jeg holder meg til det :)

10 kommentarer leave one →
  1. Astrid M Næss permalink
    29. februar 2012 6:54 pm

    Fargerik og spenende mat,gleder meg til å smake på mange retter,det ser kjempegodt ut.
    Klem<3

    • 1. mars 2012 5:55 am

      Ja, vi må virkelig spise i løpet av tiden dere er her! Det er så mye dere må smake på :D <3

  2. Sylvi Næss permalink
    29. februar 2012 7:17 pm

    Mmmmm,- ser skikkelig godt ut!! Temaki, sushi hjemme, så bare himmelskt ut!!! Udon hadde jeg heller ikke sagt nei takk til!! Her har vi hatt rester fra igår,- karbonadedeig i kokosmelk og sterk karripaste! Og masse grønnsaker til! Men jeg vet nok hva jeg ville ha foretrukket!!:):) Jeg tenker nok at det er helt riktig som man sier: japansk mat,- en fryd for øyet og for ganen!! Delikatesse på delikatesse!! Ellers er det ikke noe, som har skjedd, av spennende ting! En høyst vanlig kjedelig dag altså! Men, været holder seg sånn nogenlunde! Ikke for at jeg er SÅ opptatt av været altså!! Kos deg masse videre snuppa vår! Store klemmer til deg fra tante Sylvi og onkel Allan:):):):):):)

    • 1. mars 2012 5:57 am

      Hehe, hørtes ut som dere hadde god middag også spør du meg :)

      Ja, det er faktisk veldig riktig! Japansk mat er så mye mer enn å bare spise det. Man skal liksom nyte med øynene og nesa også. Kommer til å savne det når jeg kommer hjem, tror jeg :)

      Mange klemmer hjem til dere :)))

  3. 29. februar 2012 8:14 pm

    Uæhhhh så my fresh, yummy yummy!

  4. 29. februar 2012 10:56 pm

    Masse spennende – men eg må innrømme at eg liker ikkje sjømat så alt det utgår for min del, men det ser likevel godt ut og spennende:)

    Eg har spist biff idag, første dag vi har laga middag på det nye kjøkkenet vårt – herlig følelse. Heimelaga potetmos og peppersaus til.. dødsgodt med mat etter 13dager med sulting, men det gjorde så vondt at eg angra etterpå og måtte ta masse smertestillende.. så i mårra blir det bare is igjen, trur eg må vente litt lenger med vanlig mat desverre.. blæ.

    • 1. mars 2012 5:59 am

      Åh, da skjønner jeg at det kanskje ikke frister så mye! Det finnes mange kjøttretter her også, men familien jeg bor hos liker best fisk, så det er det det går mest i! Flaks at jeg elsker fisk egentlig ;)

      Åh, hørtes godt ut med biff da, men veldig synd at du skulle få så vondt etterpå! Håper du snart kan få i deg litt ordentlig mat uten at det gjør vondt!! :)

  5. Inger permalink
    1. mars 2012 1:56 pm

    Yummy….elsker sjømaten, men alt så kjempegodt ut.

    Nyyyt, du kommer fort nok hjem til gamlelandet!

    Klem Inger

    • 2. mars 2012 11:53 am

      Ja, sjømaten er så godt! Rekker ikke å tenke på å spise kjøtt en gang! :D

      Jeg nyter! Og prøver å få med meg litt oppskrifter hjem, slik at jeg kan fortsette å spise god mat da også!

      Klem :)

Legg igjen en kommentar

