Skip to content

☆~ God dag / God natt ~☆

7. mars 2012

Det er fortsatt veldig rart å forholde seg til den store tidsforskjellen som er mellom Norge og Japan. Åtte timer er ganske lenge! Det innebærer at når jeg legger meg spiser dere kanskje middag. Det betyr også at når jeg står opp, er det sengetid for dere. Hvis jeg opplever noe spennende, og har lyst til å dele det med dere hjemme, så sover dere så søtt i sengene deres. Jeg må vente tålmodig til kvelden, eller kanskje til og med til neste dag før jeg får svar. De fleste jeg kjenner går jo på skole/jobb, og kan ikke svare meg før etter jeg har lagt meg. Jeg har liksom begynt på en helt ny dag, mens dere ennå har i går! Rart!

Vel, nå er det altså natta for min del, så da får jeg bare ønske dere en god kveld :)

おやすみなさい!

6 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    7. mars 2012 4:46 pm

    Så søte bilder,- det må bli bare det med ei sååå søt jente!
    Du har vel allerede lagt deg!! Så natta, natta og sov søtt!

    Gode nattaklemmer fra tante (som straks får besøk av Mette!)

    • 8. mars 2012 2:55 am

      Tusen takk, tante! :)

      Jeg sov.. og nå når du sover, så er jeg på farta ut for å gjøre noen ærend. Hihi.

      Gode nattaklemmer til deg også :)

  2. Inger permalink
    7. mars 2012 6:47 pm

    Flotte bilder av deg. Er det god dag/ god natt som står på japansk under bildene?

    Sjekk ut AB, kom i dag med en Cherry Blossom episode …..leker seg herlig ved foten av Mt. Fuji. Så da er det vel ikke lenge før det » eksploderer» av kirsebærblomster hos deg, gleder meg virkelig til å se hva du ser!

    Megaklem fra meg, og helt sikkert resten av «slumsøstrene» også….))

    • 8. mars 2012 2:57 am

      Tusen takk!
      Jeg skrev «God Natt» på japansk under der ja :)

      ÅÅh, skal sjekke ut den artikkelen! Vi har jo allerede hatt oppe i 18 grader her, så jeg tror ikke det er lenge før de blomstrer! Drømmen hadde vært å sett dem nede ved foten av Mt. Fuji da.. Gikk forbi et enslig lite tre i går, og det var det jaggu meg mange blomster på. Det er derfor ikke lenge til nei! Det skal dokumenteres! :D

      Stor klem tilbake :)

  3. 8. mars 2012 11:54 am

    Eg er ganske vandt til å forholde meg til det – pappa bor i Kina, så eg tenker ganske ofte i løpet av dagen på ka klokka er der og ka han gjør på.. vi har stilt inn norsk tid på steikeovnen og kinesisk tid på microen siden dei står rett ovenfor kverandre på kjøkkenet, hehe, praktisk :))

    Kjedelig det då at du må vente med å fortelle ting når du sprudler over av entusiasme, men det går jo an av og til og vekke din kjære også;))

    Håper dagen din har vært super!!

    Sv: Tusen takk for så fine ord <3

    • 8. mars 2012 2:46 pm

      Ja, da skjønner jeg jo at du er ganske vant til å holde styr på tidsforskjellen mellom Norge og Asia. Lurt å ha noen klokker lett tilgjengelig, slik at man enkelt kan se hva klokka er. Kanskje jeg skal stille en av klokkene her på norsk tid :)

      Hihi, ja. Jeg pleier å sende mange mail hjem, selv om jeg vet at de sover. Innimellom hender det at min kjære svarer da, hvis han skulle våkne om natta. Så fint :)

      Håper du får en fin helg!
      Ps. Det var et veldig ærlig innlegg fra deg, så det skulle bare mangle <3

Legg igjen en kommentar

