Skip to content

Besøk <3

10. mars 2012

Etter en elleve timers busstur, kom endelig venninnen min til Nagoya tidlig fredag morgen. Hvorfor vi har valgt å bo så langt unna hverandre kan man jo i grunn lure på. Tilfeldighetene ville ha det sånn. Gjensyngleden var iallefall stor, det kan jeg love dere! Tre store kaffekopper og fire timer senere hadde vi fått skravlet ganske mye fra oss, og var klare for å møte vår vert for helgen!

Vi møttes ved denne store dukken, Nanachan!

Det var bare å glemme alle tanker vi måtte ha om slankekurer iallefall, for det første han tok oss med til var en superflott cafè, som bare hadde kaker. Der fikk vi servert den beste sjokoladekaken jeg noen gang har spist, sammen med en utrolig god kaffe! Etterpå tok vi med oss venninnen min til Nagoya Castle, siden hun måtte få med seg det når hun først er i Nagoya. Jeg var glad for at jeg fikk noen å posere på den fine fisken med :P

<3

Plommeblomsten blomstrer for fullt nå om dagen, og den er så vakker :)

Etter dette kjørte vi til Ichinomiya, byen vår vert og familien hans bor i. Det er en liten by ca 30 minutter utenfor Nagoya. Huset deres er noe av det mest fantastiske jeg har sett. De har en stor og flott japansk hage, og et kjempestort tradisjonelt japansk hus. Med en gang vi kom fikk vi prøve å lage vår egen matcha (grønn te), og spise tradisjonelle japanske søtsaker. Det var en veldig fin opplevelse å få lage det selv!

Vi slappet av noen timer i huset deres, før de tok oss med ut for å spise nudler fra Nagoya, på en liten lokal restaurant! Etter dette gikk vi mette og lykkelige til sengs på hver vår futon. Vi måtte nemlig stå opp klokka seks i dag, for å reise til Kyoto! Det er Japans flotteste by, og vi har hatt en dag full av tradisjonell japansk kultur! Det skal jeg blogge om i morgen, men nå må jeg komme meg i seng. Vi skal nemlig på Onsen (japansk spa) i morgen, og det vil jeg gjerne være uthvilt til!

Det er helt fantastisk å få et lite innblikk i tradisjonell japansk kultur. Det er jeg virkelig så takknemlige for at jeg har ikke ord en gang!

12 kommentarer leave one →
  1. Inger permalink
    10. mars 2012 9:51 pm

    Sånn fin dag du/ dere har hatt, den Nanachan dukken var stilig.
    Sjokoladekaken tror jeg ingen av oss her hjemme hadde godt av å se, for ikke snakke om omtalen du ga den…..)). Herreje!

    Fikk du noen bilder av den typiske japanske Hagen og huset?

    Spa i morgen høres ut som god søndags start, og Kyoto har nok mye og by på, lest mye om den byen. Skal han verten være med og vise dere rundt der? Blir det for mange spørsmålstegn for du bare si ifra Janne. Har sikkert hundre til når du kommer hjem…)
    Kos dere riktig!

    • 12. mars 2012 3:33 pm

      Ja, de siste dagene har uten tvil vært de beste i Japan hittil!

      Jeg skal poste masse bilder av Kyoto og alt det andre vi gjorde senere! Vi hadde vertene med oss, og de gjorde alt det de kunne for å vise oss det beste av tradisjonell japansk kultur. Vi elska hvert sekund, og er om mulig enda mer forelsket i Japan ;)

      Bare hyggelig at du spør masse, Inger! Ikke tenk på det :)

      Ha en flott uke!

  2. Sylvi Næss permalink
    10. mars 2012 10:35 pm

    Hei jannemor!!! Sååå koselig det ser ut til at dere har det!! Ja,- hvorfor i h…navn bestemte dere dere for å bo så langt fra hverandre!! Skikkelig dame som ønsket dere velkommen ja!! Og kaka…vel, du vet hvor sterk jeg er når det kommer til det søte,- kan den sendes til Norge eller,- thihi!!?? 2 veldig søte jenter og kinesisk drage,- og så nydelig plommeblomst!! Betryggende at du lærer deg å lage godteri!! Det der tror jeg du har draget på,-!! Håper morgendagen vil ønske dere velkommen med herlig spa!!! Høres herlig ut,-! Bare det å dele opplevelsen med ei venninne er jo topp!!Skjønner at du ikke har ord for alt du opplever,- for det begynner å bli veeeeldig mye!! Og topp er det!! Samle sammen alt i en stor ballong og slipp det ut når du kommer hjem!! Gleder meg!! Kos dere masse imorgen og «karpe diem»!!! Vi gleder oss veldig med deg/dere!!! Regner med at snuppa vår ligger i sin søteste søvn og samler krefter til morgendagens spa!!! Kos dere masse! Sender mange klemmer og gode tanker og ønsker dere ett herlig spa :):):):):):): fra tante Sylvi

    • 12. mars 2012 3:34 pm

      Hei tante! Takk for en veldig hyggelig mail :) Jeg skal blogge masse mer om hvordan jeg har hatt det senere :)
      Håper dere har hatt en kjempefin helg også! Snakkes snart <3
      Mange gode klemmer!

  3. Anonym permalink
    10. mars 2012 11:00 pm

    wow nice janne keep it up, kos deg masse i japan fine bilder foresten (=

  4. 11. mars 2012 3:36 am

    Åh så herlig! Ser ut som du hadde en kjempefin dag, og regner med Kyoto-dagen er vel så fantastisk :) Gleder meg masse til bildene derifra, jeg har jo alltid drømt om å dra dit … Heldige du :) Kos deg masse fortsatt! Stor klem! <3

    • 12. mars 2012 3:37 pm

      Ja, helgen har vært helt fantastisk, den beste i Japan så langt! Kyoto var helt amazing, du hadde elska det. Det er rett og slett den beste byen i Japan, tror jeg. Håper vi får reist dit sammen en gang. Stor klem <3

  5. 11. mars 2012 9:56 am

    Åå, så koselig – og så fine biler!! Wow, det var ei stor dukke.. og den kaka, MUMS – den såg dødsgod ut :))) Håper du koser deg masse masse i helga :)))

    • 12. mars 2012 3:38 pm

      Tusen takk :) Den sjokoladekaka er den beste jeg noen gang har smakt, og den kafeen er den mest fancye jeg noen gang har vært på. Helt utrolig! Den kosta ikke mer enn 40 kroner heller, så det var mye for pengene :)

      Håper du har hatt en fin helg også :)

  6. Kamuflirt permalink
    12. mars 2012 4:43 pm

    Hvor fedt! :-)

Legg igjen en kommentar

