Skip to content

Kaffepauser!

14. mars 2012

Det aller beste med å ha en venninne på besøk er de lange kaffepausene på cafè. På tirsdag, mens vi var på shopping, fant jeg og venninnen min en bitteliten, søt cafè! Der bestilte vi hver vår kaffe og toast med azukibønner (Røde bønner som er kokt sammen med sukker <3), og fikk skravlet om alt og ingenting et par timer.  Det var så koselig og jeg savner det virkelig nå som hun er reist..

Veldig fornøyd med god lunsj, kaffe og ny hatt ;D

Det finnes så mange små og søte steder i Japan, og de har alltid god mat og kaffe! Stemningen blir så koselig også, når det bare er plass til noen få gjester. Det føles som du er på besøk hos noen :)

10 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    14. mars 2012 3:56 pm

    hei vennen,- du ser ut til å trives veldig asså,- og så herlig den hatten er!! Sender en mail senere,- skal ut å hente kebab!!! Klem fra tante Sylvi:):):):)

    • 15. mars 2012 3:26 pm

      Tusen takk, tante! Helga var jo helt fantastisk, og jeg har hatt det som plommen i egget! Kebab hørtes godt ut :DD Håper dere koste dere! Store klemmer :))

  2. Inger permalink
    15. mars 2012 8:40 am

    Artige sammensetninger i maten, røde bønner kokt med sukker og lagt i toast……hadde vi nok neppe tenkt på her hjemme. Det høres jo nydelig ut.

    Disse små koselige kafeene med få bord, er dette japanere som sper på inntekten mon tro?
    Dette er faktisk ganske vanlig på andre steder også, se bare på Cuba og steder rundt i Sør Amerika f.ex……

    Den hatten var kjempesøt. Var innom HM i Oslo i går, der krydde det av hatter, og mange med stæsj på. Så regner med mye hodeplagg når våren slår til for gult her hjemme……

    • 15. mars 2012 3:29 pm

      Hehe, nei. Søtsakene er også heelt annerledes enn hjemme. Det er mye bønner og rismel, og det er kjempegodt. Faktisk mye bedre enn sjokolade og sånt som vi spiser. Kommer til å savne det skikkelig når jeg kommer hjem..

      Det er nok lettere å åpne slike små steder i Japan, og ofte er det nok for litt ekstra inntekter. Det er så koselig å besøke sånne steder, uansett hvor i verden man er, og jeg synes vi mangler sånne steder i Norge! :/

      Tusen takk! Så morsomt at det er mye hatter nå! Jeg synes det er så kult :D H&M kommer forresten til Nagoya i april og jeg er veldig spent på hvordan det blir!

  3. 15. mars 2012 9:14 am

    Røde bønner kokt med sukker hørtes noe sært ut, men er sikkert en vanesak og man blir sikkert hektet! :)
    Søt kafe og søt hatt :)

    • 15. mars 2012 3:30 pm

      Hehe, ja. Det høres kanskje sært ut, men det er supergodt. Hvis jeg skal kose meg med godterier velger jeg faktisk det fremfor sjokolade :)

      Tusen takk!

  4. 15. mars 2012 2:06 pm

    Elsker looken din,beste Janne!

  5. Glenn permalink
    16. mars 2012 5:07 pm

    Sjekk de toastanne der da, sånne hakke vi her hjemme :/

    vet ikke hvor jeg skal svare her men fikk brevet :D:D Får laste ned skype så vi kan ta en prat i helga?
    Prøver å få sett på alt her, henger litt etter :X

    Anata no rotto o nogasu! :D

    Stooor klem fra brodern! og julie :D

    • 17. mars 2012 8:52 am

      Hei lillebror!

      Så koselig å høre fra deg!! :) Kjempefint å høre at du fikk brevet!

      Hehe. De toastene hadde du likt. Skal lage sånn til deg når jeg kommer hjem jeg <3

      Håper vi prates på skype til helga! Savner deg også!

      Hils masse til Julie!
      Stor klem fra Storesøss <3

Legg igjen en kommentar

