Skip to content

Alice in Wonderland

16. mars 2012

Jeg har ny t-skjorte og den passer i grunn helt perfekt akkurat nå, for noen dager føler jeg meg rett og slitt litt som Alice. Noen dager føles det som jeg er en stor Alice, som blir lagt merke til av alle. Andre dager føler jeg meg ganske liten og mindre synlig. Noen dager føles det bare som at jeg har blitt plassert i en rar, bakvendt verden det ikke går an å skjønne noe av, mens andre dager igjen føler jeg meg som hjemme. Dette er bare positivt!  Jeg setter så pris på å få oppleve en spennende og annerledes kultur, og jeg tar til meg alt som gode erfaringer. Om noe skulle være kjipt trenger jeg bare å minne meg selv på at jeg lever ut en drøm, og at jeg faktisk BOR i Japan :D

Alle klærne mine er kjøpt her i Japan og bare skoene kostet mer enn 100 kroner ;D

Håper dere får en flott helg alle sammen!

12 kommentarer leave one →
  1. 16. mars 2012 4:57 pm

    Alice in wonderland ja ,,, Skjønner hva du mener janne ! Har opplevd det jeg også. Fordi man er forskjellig ifra dem av utseende kan man bli mye beglodd, men jeg antar at du er blitt vandt til det nå ?? Ja, også er det vanskelig å forstå hva de tenker pga kulturforskjeller ,,,, vi er og blir nordmenn veit du !!! Men spennende og lærerikt er det ihvertfall . Nydelig er du i de klærne ( ja det er du forresten i alle dine antrekk ) Nyt våren der nede, og gled deg til du får familien på besøk !! Store klemmer ifra tante gerd. Gøy å følge med på bloggen din

    • 17. mars 2012 8:49 am

      Ja, det er noe med det altså. Man blir ofte veldig synlig. Er ikke helt vant til det ennå, men jeg opplever det aldri som negativt. Bare som nysgjerrighet :) Det er mange kulturforskjeller ja, men det er viktig å bare se positivt på det. Ellers så hadde det blitt litt vanskelig i lengden. Hehe!

      Tusen takk, tante! Koselig at du følger med på bloggen :)
      Ha en flott helg! Mange store klemmer til deg :)

  2. Sylvi Næss permalink
    16. mars 2012 5:49 pm

    Hei jannemor!! Flott antrekk!! Det går ikke an å mangle noe i Japan ser det ut til!! Jeg antar besøket ditt (familien din altså) må ha med seg noen virkelig megastore kofferter,- bare sånn at de i tillegg til det de kommer til å handle for seg selv,- må ha,- ikke øreliten,- men kjempestor plass utenom,- sånn at de kan ta med seg noe hjem for deg! Nå finnes det jo, containerservice da!!! He,he….
    Ja, nyt våren skikkelig og alt utenom også!!! Kjempeklemmer fra tante Sylvi og onkel Allan

    • 17. mars 2012 12:09 pm

      Tusen takk, tante! Her har man virkelig alt man trenger. Litt for mye billige klær, så jeg prøver å unngå butikker for tida :P

      Haha. Ja. Jeg har bedt dem om å ta med seg minst mulig, det blir nok av ting å ta med seg hjem.

      Ha en flott lørdag! Mange klemmer :)

  3. Inger permalink
    17. mars 2012 11:48 am

    Kjempeartig antrekk Janne, ser av klærne du poster at du følger godt med hva som rører seg i det markedet.
    Får slenge meg med andre her, og håper familien kommer med halvfulle kofferter……))

    Nærmer seg påske snart, har du noen ideer hvordan den markeres i Japan?

    • 17. mars 2012 1:17 pm

      Takk for det, Inger! Jeg prøver å få med meg litt av motene iallefall :)

      Ja, de må virkelig være flinke til å pakke lett, det blir mye å ta med hjem.

      Det er sant! Det er jo faktisk påske. Jeg er neimen ikke sikker jeg. Vet ikke om de markerer det i det hele tatt, siden det er kristent. Skal sjekke det ut :))

  4. 18. mars 2012 9:52 am

    Så søt du er – og den hatten med blomsten var jo bare så skjønn. Masse fint du har kjøpt deg, virker som at shoppinga er topp og at det er mange billige kupp, som skoa!! Du stråler!!

    • 18. mars 2012 2:00 pm

      Tusen takk for hyggelig kommentar, Regine! Shoppinga er helt topp og så billig. Det er litt vanskelig å holde seg unna, for jeg elsker alle klærne ;)
      Det er fint man kan finne sånne billige ting da, sånn som den hatten til 20 kr :D

  5. astudentway permalink
    18. mars 2012 10:52 am

    Herlig antrekk! Elsker shortsen! Blonder<3

  6. 18. mars 2012 3:11 pm

    Heisann Janne.
    Først tusen takk for hilsen til fødselsdagen min, det var en koselig overraskelse.
    At du føler deg som en Alice kan jeg godt forstå, men det er all din fortjeneste. Du er tøff og modig, så nyt dagene – hverdagen kommer tidsnok!
    Idag er det kake til kaffen her i huset og flagget er oppe. Vi må jo markere at Thomas er 30! Det blir middag ute idag.
    Klem fra Hilde

    • 19. mars 2012 1:05 pm

      Hei Hilde,
      bare hyggelig!
      Tusen takk for en koselig melding! Prøver virkelig å gjøre det meste ut av oppholdet mitt, for jeg vet jeg snart kommer til å være tilbake til det samme gamle i Norge (skal bli litt godt det også, tenker jeg :)).

      Skulle gjerne vært der å feira dagen til Thomas sammen med dere, og gjort litt stas på han! Hørtes ut som du hadde laget en god kake, og at dere spiste en deilig middag da! :)
      Klem!

Legg igjen en kommentar

