Skip to content

Blomster, te og jordbær!

23. mars 2012

Japanerne som jeg har blitt kjent med har alle vært så hyggelige, imøtekommende og gavmilde, og jeg har blitt invitert hjem til dem rett som det er! <3 I dag har vertsfaren min og jeg vært på et veldig hyggelig besøk, hos en dame som jeg traff på treningssenteret! Hun hadde veldig lyst til å bli kjent med meg, og hun hadde lyst til å vise meg hobbyen sin, nemlig blomsterdekorasjon. I dag har jeg altså fått prøve meg som blomsterdekoratør. En første gang for alt ;)  Det er bare så fantastisk med alle de forskjellige tingene jeg får oppleve mens jeg er her. Ting jeg aldri hadde drømt om at jeg skulle få prøve! <3

Først fikk vi servert te, fra disse nydelige koppene, og scones m/fikensyltetøy. Nam!

Følger konsentrert med på instruksjonene ;)

Ble den ikke fin? ;)

Etterpå spiste vi jordbær og drakk kaffe, mens vi beundret blomsterdekorasjonen ;)

Da jeg dro derifra var jeg en blomst og en venn rikere, men jammen blir man sliten av å holde følge med samtaler på japansk  i mange timer. Veldig bra øvelse, men det krever 100 % konsentrasjon når man ikke mestrer språket helt!

10 kommentarer leave one →
  1. Vibeke permalink
    23. mars 2012 3:33 pm

    Så søt blomsterdekorasjon! Gøy at du opplever så mye spennende. Håper du får en fin helg! Ikke lenge til du får besøk nå :)

    • 23. mars 2012 3:36 pm

      Hihi, ja. Føler meg veldig heldig :)
      Ikke lenge til besøk nå nei! Bare noen dager til <3

      Ha en flott helg dere også!
      Gode klemmer til dere :))

  2. 23. mars 2012 5:15 pm

    Å, det såg kjempekoselig ut! Nydelig tekopp, og nam jordbær! Det ser ut som du har fine dager – ja, kan tenke meg det er veldig krevende når ein må følge sånn med og bruke alle sansene heile tida. Du er så tøff og flink!

    • 24. mars 2012 11:11 am

      Ja, det var veldig koselig og spennende! Liker å få oppleve noe annet enn de vanlige turisttingene :)

      Og tusen takk, veldig hyggelig sagt! Jeg har såklart lyst til å lære så mye som mulig av språket, men det tar på. Hehe ;)

  3. Astrid M Næss permalink
    23. mars 2012 5:19 pm

    Å så korslig. Fint å bli kjent med folk på den måten og komme på besøk,det er jo en veldig fin måte å lære kulturen på, så fin dekorasjon du har laget:)))
    4 dager til vi ses:))
    Klem<3

    • 24. mars 2012 11:12 am

      Ja, ikke sant! Veldig hyggelig å bli invitert hjem til noen altså :)
      Hehe, kanskje jeg skal bli blomsterdekoratør istedet? ;)

      Sees snart <3

  4. Sylvi Næss permalink
    23. mars 2012 6:52 pm

    Hei jannemor!! Så fin dekorasjon du har laget! Enda en dag med god erfaring!! Ja, du vet,- en får ofte den responsen som man gir!! Men, det er jo spesiellt da,- å bli invitert hjem til ukjente,- så hyggelig! Og veldig krevende å bare snakke et annet språk, og så er man sikkert spesiellt oppmerksom,- alså 100%,- i flere timer! Veldig anstrengende,- og lærerikt selvfølgelig!! Nå sover du nok godt i din seng! Jeg beklager misforståelsen tidligere idag på det mest ergelige!!! Jeg tror at jeg skal treffe Mette imorgen,- så da har vel vi to (deg og meg), en tjans på søndag kanskje?? Håper jeg!! (kunne igrunn ikke begripe at vi skulle snakkes på den tiden :norsk tid!?). Men, vi tar det igjen!! Kos deg masse i helgen!! Store klemmer fra tante Sylvi:):):):):):)

    • 24. mars 2012 11:13 am

      Hihi, tusen takk tante! Ingen kjedelig dag her, skjønner du! :)

      Vi snakkes senere i dag!
      Mange gode klemmer :)

  5. Inger permalink
    24. mars 2012 11:05 am

    Blir helt satt ut her når jeg leser hva du opplever.
    Så fantastisk at damen åpnet hjemmet sitt for deg. Flotte bilder, serviset og dekorasjon. Du fikk en perfekt velv på en slik lav deko, flink du er!

    Det du må få prøvd mens du er der, er papirbretting, der er jo Japanerne suverene sies det.
    Skjønner godt at en blir sliten etter timer med konsing.
    Riktig god weekend.

    • 24. mars 2012 11:16 am

      Ja, vanskelig å få vist hvor mye man setter pris på at noen inviterer deg hjem til seg. Spesielt når de serverer deg te av de fineste kopper, hjemmelaget scones OG har stått opp klokka 5 for å kjøpe friske blomster til dekorasjonen! Helt amazing :)

      Fikk faktisk prøvd litt papirbretting når jeg var på reise sammen med venninnen min! Var veldig morsomt og fikk lyst til å prøve litt mer :)

      Ha en flott helg du også! :D

Legg igjen en kommentar

