Skip to content

Siste dag i Tokyo!

31. mars 2012

I dag har vi hatt siste hele dagen her i Tokyo! Vi begynte dagen med å spise frokost på kafè, før vi reiste videre til Akihabara «Electronics Town» nok en gang. Det er en bydel med mye liv og masse spennende å se på, så vi ville gjerne ha litt mer tid der, før vi reiser videre. På ettermiddagen spiste vi middag på restaurant med noen venner. Vi spiste på et sted som hadde okonomiyaki, yakisobi, takoyaki… atså all favorittmaten min! Vi kjøpte en av hver rett, som vi delte, slik at alle fikk smakt på alt.  Familien min synes også alt var kjempegodt! Vi avsluttet kvelden med et par timer på karaoke, før vi reiste tilbake til hotellet.

Vi ble overrasket av et skikkelig regnvær da vi var ute å gikk i dag, men det er ingen hindring! Vi stakk bare innom en butikk og kjøpte oss noen billige paraplyer.

Siden det regnet så fælt holdt vi oss mest inne i butikker og sentre. Et senter var full av automater der man kunne vinne forskjellige ting, og det måtte vi såklart prøve på!

Takoyaki! Favorittmat <3

Jagug greide jeg å få shoppet litt mellom middag og karaoke også. Fikk to lotterikuponger av venninnen min, og vant faktisk et gavekort på et kjøpesenter. Det måtte jeg jo få brukt opp, og da fant jeg denne fine og sommerlige shortsen! ;D

I morgen reiser vi videre med buss til Nagoya, så vi blogges derifra! God helg!

6 kommentarer leave one →
  1. 1. april 2012 11:22 am

    Så fine bilder, og maten, mums! Shortsen var kjempe søt, det virker som det er veldig bra shopping der og at du koser deg masse med besøket ditt. Ha ein strålende søndag :)

    • 3. april 2012 6:13 pm

      Tusen takk! :) Ja, jeg koser meg veldig med besøk! Vi opplever masse spennende hver dag! :)

  2. Sylvi Næss permalink
    1. april 2012 5:25 pm

    Kjempefine bilder jannemor!! Shortsen var lekker, og jeg håper at broren min vant en av de fine dukkene! Maten!!!!!Er ikke noe mer å si om den! Dere sitter vel nå på tur til Nagoya! Vi har akkurat kommet fra hytta,- hvor vi har hatt en aller tiders weekend!! Ha en fortsatt flott tid sammen!! Store klemmer fra tante Sylvi og onkel Allan til dere alle sammen:):):):):)

    • 12. april 2012 2:54 am

      Takk, tante! :)

      Håper dere hadde en kjempefin tur til hytta i påska! Mange gode klemmer :))

  3. Inger permalink
    1. april 2012 5:53 pm

    Flotte bilder, er jo «farlig» å åpne bloggen din når det ligger matbilder der, nam nam…..får vann i munnen her på andre siden av kloden.

    Virker som dere har fått med dere en masse i Tokyo på relativt kort tid. Må jo være moro for familien å bli guidet rundt av datteren, som også snakker språket og har lært skillene.
    Åhhhh, dere får vel og se Mt Fuji denne gang, heldige dere….))

    • 12. april 2012 2:54 am

      Hehe, ja. Det har vært mye mat på reisen vår! De måtte jo få smake på alt det som jeg har smakt på i tiden min her ;D

      Vi fikk sett Mt. Fuji fra en av bussturene våre. Den kjørte liksom «rundt» fjellet. Veldig fint, men vi skulle gjerne stoppet der og hatt tid til å ta det ordentlig innover seg. Vi skal nok komme oss dit en gang, selv om det ikke ble denne gangen :/

Legg igjen en kommentar

