Skip to content

Når man er i Osaka..

4. april 2012

..må man starte dagen med okonomiyaki til frokost, siden denne retten opprinnelig kommer herifra.

..må man kjøpe med seg takoyaki til dessert.

..må man ta en tur til Umeda Sky Building og se Osaka fra 173 meter!

..må man kjøpe dessert nr. 2, mens man nyter den fantastiske utsikten! Jeg valgte meg en iskaffe med soft-is.

.. må man rett og slett avslutte dagen med okonomiyaki også! Det går ikke an å få nok av noe så godt!

.. må man spise takoyaki en gang til også, når man først har sjansen!

..må man spise dessert nr. 3 (eller var det 4 eller 5?? :P), som består av sakuramochi og mochi m/ ankofyll (mochi= risbolle, og anko= søtt bønnefyll). Japansk godteri er farlig godt <3

Jeg må si jeg liker Osaka, når jeg kan få spise så mye av favorittmaten min på en dag! Hvis det skulle være noen tvil.. Jess, Osaka is all about the food! :D
Til slutt er det bare å rulle bort til sengen, og få seg en god natt søvn!
God natt!

6 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    4. april 2012 10:25 pm

    Vi VIL til Japan!!! Vi vil spise all den gode maten!!- Men, det gjør godt å vite at dere får oppleve alt dette!!! Kan bare fortsette på visa omigjen og omigjen,- dette ser helt topp ut!!
    Kos dere videre alle sammen!!!

    Masse kos og klem fra tante Sylvi og onkel Allan:):):):)

    • 12. april 2012 5:19 am

      Ja, dere hadde virkelig likt dere her! Det er jo god mat fra morgen til kveld. Skal forsøke å vise dere når jeg kommer hjem, slik at dere også kan få smake noe av alt dette! :)

  2. Vibeke permalink
    5. april 2012 7:32 am

    Namnam.. Maten ser så sod ut..!! Og iskaffe med softis? Genialt! Fortsatt god påske til dere :D

    • 12. april 2012 5:20 am

      Jaa, det er så mye god mat her!! Jeg kommer til å savne det så mye når jeg kommer hjem!
      Iskaffe med softis er supergodt! Du burde prøve det en gang om du får sjansen!

      Håper dere også hadde en flott påske. Snakkes på skype snart <3

  3. Inger permalink
    5. april 2012 9:04 pm

    herreverden, takk tusen for deling…..så hjemme du er Janne. Helt herlig lesning og bilder.

    Fortsatt god påske i en del av vår lille klode som ikke feirer det, men så har de jo så mye annet og feire.
    Klem.

    • 12. april 2012 5:21 am

      Ja, det har du i grunn rett i, Inger! Spesielt med tanke på all maten. Jeg koser meg sånn med den, og skjønner ikke hva jeg skal spise når jeg kommer hjem :P

      Håper du hadde en veldig flott påske! Klem :)

Legg igjen en kommentar

