Skip to content

Memories <3

14. april 2012

Det er så koselig å se på bildene som vi tok når familien min og jeg var på reise i Japan. Vi har opplevd så mye spennende sammen, og sitter igjen med mange gode minner! Tenkte derfor jeg kunne dele noen flere bilder med dere :)

Vi har vært mange timer på reise med buss eller tog, og på den tiden fikk jeg lest ut «Orkideens hemmelighet». Anbefales!

Vi hadde mange dager med kaldt vær. Spesielt da vi var i Nara og måtte gå til innkjøp av gensere, lange sokker og vanter.. Innimellom tittet solen frem da, og da benyttet vi sjansen til å få litt varme ;)

Da vi var i Nagoya tok vi dette pariserhjulet som ligger midt i sentrum:

Når vi var i Osaka sjekket vi ut livet i en kjent gate kalt «Dotonbori». Det var mye folk og  masse god mat! :)

En av de varmere dagene kjøpte vi lunsj på 7/11 og spiste ute foran et tempel:

Da vi besøkte sakura-festivalen, skulle vi bare titte innom et tempel.. Det var visst ikke så ofte de fikk besøk av utlendinger, så de dro oss med på en skikkelig omvsining. Vi fikk låne draktene deres, og måtte såklart også ta gruppebilde! Veldig morsomt ;D

Vi fikk sett sakurablomstringen sammen, og det er jeg virkelig så glad for! Den beste tiden var den dagen vi var ute, så det var bra timing!

Vi har såklart spist masse god mat hver dag, og det kommer det mer om i et innlegg senere ;)

8 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    14. april 2012 5:27 pm

    Hallo snuppa vår!! Har nå besøk av din far og vi skal straks dra i 50 års-lag!(altså onkel og jeg) Men må kommentere litt da vet du! Kjempeflotte bilder som jeg skal se nærmere på når vi kommer hjem! Ville bare si at vi er gla i deg!!
    Klem fra tante, onkel og pappa :):):):):):):):)

    • 15. april 2012 3:54 pm

      Tusen takk, tante! Håper dere hadde en topp kveld i 50 års lag!
      Veldig koselig at du legger igjen en kommentar her!

      Glad i dere også! Mange klemmer til begge to :)

  2. Tone permalink
    14. april 2012 8:43 pm

    Så utrolig koselig! Også så søt og stilig du var ^^, Virker som dere har utnyttet tiden og opplevd masse! Er hvertfall ikke sjalu, jeg nei :P

    • 15. april 2012 3:55 pm

      Tusen takk, Tone! Ja, vi hadde fullstappet program, men det måtte til for at vi skulle få tid til alt vi hadde lyst til.
      Hihi, kanskje du må ta deg en tur til Japan! ;D

  3. Heidi permalink
    15. april 2012 8:21 am

    Hei på deg Jannemor <3
    Koselige bilder. Jeg var sammen med mamma'n din igår :D Vi tok med mommo og best på picnicktur til Rakke, der fant vi oss en lun plass på fjellet ned til vannet og koste oss i finværet med salat, kyllingkjøtt, omelett, rundstykker, kaffe og sjokolade. :D På kvelden ble det sushi på meg og mamma (Astrid). Jeg hadde fyst på det en stund, og det var ikke vanskelig å få med seg mamma'n din på det. Jeg fikk sett igjennom bildene til Astrid, men vet at du har mange flere bilder på kameraet ditt, så det skal bli artig å se når du kommer hjem. Kos deg masse videre. Glad i deg <3<3

    • 15. april 2012 3:57 pm

      Hei tante!
      Hørte dere hadde en veldig fin tur, som jeg gjerne skulle vært med på! Så noen fine bilder også :)
      Håper dere koste dere med sushien!

      Gleder meg til å vise frem alle bildene når jeg kommer hjem. Snakkes snart! Glad i deg og <3

  4. Inger permalink
    15. april 2012 8:46 am

    Skjønner dere har fått med dere mer enn et vanlig turistbesøk i Japan, og de bildene fra templet var helt geniale, så artig da!
    Janne, det er da ganske så tydelig at du er på din livs reise, skal jammen et mirakel til for å toppe disse 6 mnd.

    Ganske unikt å få det i ung alder med tanke på erfaringen du vil sitte igjen med. Kjempeglad på dine vegner!
    Gleder meg til matbildene kommer, alt virker jo så spennende og nytt for oss her «på berget».

    • 15. april 2012 3:59 pm

      Ja, ikke sant! Veldig morsomt å komme over noe sånt utventet. Jeg er jo ganske heldig som også kjenner en del snille japanere etterhvert! Gjør at vi enkelt kommer oss vekk fra alle turiststedene.

      Du har helt rett, Inger! Det er viktig å huske på hvor heldig man er som har muligheten til å gjøre dette.

      Skal få til litt matbilder i løpet av et par dager. Vi har jo ikke akkurat sultet på turen vår. Snarere tvert i mot :P

Legg igjen en kommentar

