Skip to content

Bursdag!

28. april 2012

Det er fortsatt mye igjen av 28. april i Norge, men i Japan er bursdagen min straks over! Jeg har hatt en kjempefin dag, og jeg tror jeg må ha vært veldig snill i år, for i dag har vært den varmeste og fineste dagen hittil. Vertsfamilien tok meg derfor med til en tradisjonell japansk hage, kalt Shirotori Garden. I tillegg til en nydelig hage, med et stort vann fullt av fisker, har de også tradisjonelle te-hus og en liten kafè. Vi fant oss et koselig sted i hagen hvor vi kunne spise hjemmelagede onigiri til lunsj, før vi tuslet rundt i parken, og etterpå matet fiskene! Morsomt! :D

Senere på kvelden tok de med meg ut for å spise. Vi spiste det man kan kalle japansk tapas, og det var så mye god mat at jeg rett og slett droppet bursdagskaken! Bursdagskaker kan man spise hvert år. Denne maten måtte jeg bare benytte sjansen til å kose meg ordentlig med når jeg først var der!

Hovedretten til denne restauranten var kyllingvinger. Vi spiste to forskjellige typer. En som var laget i en ganske søt saus, og en som var ganske krydret. Kjempegodt begge deler!

En type potet, som man klemmer ut av skallet når man skal spise den. Den er litt søtere og mykere i konsistensen enn poteter vi kjenner i Norge.

Stekt aubergine med en nydelig, ganske søt, saus over

Disse stakkars små akkarene ;) De ser fryktelig ekle ut, men smaker veldig godt!

Fritert akkar

Fritert tofu

Resten av kvelden skal jeg nok ligge rett ut og se på tvserier, for jeg er så mett at jeg ikke orker tanken på å gjøre noe annet ;)

Tusen takk for alle veldig hyggelige kommentarer og hilsner jeg har fått. Det varmer godt når man er så langt hjemmefra <3

6 kommentarer leave one →
  1. 28. april 2012 4:07 pm

    Gratulerer med dagen fina!! Det ser ut som du har hatt ein herlig dag!! Du er så fin, og håret ditt er bare fantastisk vakkert. Spennende mat, akkar hadde eg nok ikkje turt meg på, det ser virkelig fælt ut..hehe.. men kyllingvingene såg og hørtes gode ut :))

    • 29. april 2012 5:57 pm

      Tusen takk! :) Jeg hadde en superfin dag!

      Hehe, jeg skjønner det altså! De ser veldig ekle ut, men så smaker det kjempegodt ;)

  2. 29. april 2012 4:49 am

    Så bra at du hadde en fin bursdag, søta! :) Du var superfin som alltid! Elsker håret ditt nå, de krøllene!! <3 Og gaaad, all den maten, igjen .. Blir mett bare av å se på det, hahah … :) Stor bursdagsklem (dagen etter) <3 (og ja, fine øredobber også, hihi … :D )

    • 29. april 2012 5:58 pm

      Åh, takk og takk :))

      Hehe, maten igjen! Hvis du ble mett bare av å se på bildene, tenk hvor mett jeg var da :P

      Stor klem :)

  3. Inger permalink
    29. april 2012 8:02 pm

    Så flott dag du hadde Janne, måtte din 28 årsdag huskes forever.
    Så delikat antrekk du hadde på deg, og den hagen så fantastisk ut. Regner med du hadde cup-cakes øredobbene på, herlig….) Skjønner vertskapet ditt er stolte av sitt land, som de har all grunn til.
    For en opplevelsesrik dag. Også all den herlige maten, synes den akkaren så nydlig ut jeg, men så er jo alt fra sjøen topp 10 her i hjemmet.
    Du har gjort så riktige valg med denne turen, at det er en fryd å få følge deg. Er jo nesten som en opplever det du lever gjennom bloggen.

    • 2. mai 2012 5:27 am

      Ja, det var en veldig flott bursdag! Takk være min snille vertsfamilie! Veldig glad for at de tok meg med til noe tradisjonelt japansk, og gjorde dagen spesiell. Både i opplevelser og måltider! Det beste var jo også at været smilte til oss, så jeg kunne kle meg i et herlig sommerantrekk!

      Takk for en veldig hyggelig kommentar, Inger! Jeg er sikker på at dette blir en bursdag jeg kommer til å huske forever!

      Forresten, er det enkelt å få tak i akkar i Norge??

Legg igjen en kommentar

