Skip to content

Sommer og (et lite) jordskjelv!

5. mai 2012

Ringen er fra Vita, resten er kjøpt her i Japan

Nok et sommerlig antrekk fra meg! Denne lørdagen har også vært veldig varm, og jeg har kost meg skikkelig i det fine været. Syklet først til byen og spiste lunsj med en venninne, før jeg syklet videre til en park i nærheten av der jeg bor. Der koste jeg meg med en iskaffe, før jeg døste av i sola en halvtimes tid. Digg! Føles nesten som jeg er på sommerferie om dagen! <3

Alle vet jo at det er mye jordskjelv i Japan, og i kveld opplevde jeg et her i Nagoya. Det var et veldig kort og lite på jordskjelv som målte 3 på skalaen, men jeg opplevde det som ganske skummelt likevel. Selve skjelvet var ikke det skumleste, det var alle lydene som gjorde det ekkelt. Det buldret i bakken og hele huset knirket! Heldigvis var det over like fort som det kom. Etterpå snakket jeg med vertsfamilien min om at slike opplevelser ikke er uvanlig her i Japan, og jeg ble ganske beroliget av det!  Japan er jo godt forberedt på jordskjelv, så det er jo egentlig ingen grunn til bekymring :)

6 kommentarer leave one →
  1. sylvi næss permalink
    5. mai 2012 5:00 pm

    Hei Jannemor! Lekkert antrekk! Helt nydelig til deg! Wow,- det måtte være skummelt ja, og jeg kan tenke meg at det blir masse ekle lyder! Så, fint at du fikk snakket med vertsfamilien om det,- det er nok viktig! De har jo erfaringen,som du sier! Høres ut som du har hatt en deilig avslappende dag,- med både iskaffe og det som bedre er! Det var godt at skjelvet kom etter at du hadde sykkelturen til byen! En skikkelig god helg ønker vi deg fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):):):)

    • 7. mai 2012 1:47 pm

      Tusen takk, tante :)
      Ja, det var ganske skummelt. Jeg vet jo godt hva som skjer, og at slike små skjelv ikke er farlige, og alt det der.. Men når det først skjer så blir man litt urolig likevel. Gikk heldigvis fort over igjen :)

      God klem :)

  2. Inger permalink
    5. mai 2012 7:40 pm

    Så herlig sommer antrekk Janne, delikat var det…..og de skoene passer pinade (kremt!!!) til alt.
    Jordskjelv er som du sier skummelt, har selv opplevd 2, og lyden er skremmende. Som du har en bulldoser i kjellereren. Vår lille planet er skjør, men kan være greit og ha opplevd litt, er jo da en setter så mye større pris det rundt en i hverdagen.

    • 7. mai 2012 1:49 pm

      Tusen takk, Inger! Jeg var veldig usikker da jeg kjøpte de skoene i blått, men jaggu så har jeg brukt de mer enn de svarte! ;D

      Ja, da vet du hva jeg snakker om. Alle de ekle lydene! Jeg hørte det liksom før det kom.. Og da hjelper de ikke hvor mye man har lest om det, og hvor mye man vet at det ikke er farlig. Man blir liksom litt redd likevel.
      Men du har helt rett, det setter virkelig ting i perspektiv, og man kan ikke gjøre annet enn å ta det med seg på erfaringskontoen ;)

  3. 5. mai 2012 9:49 pm

    hei. Fine klær. og søt jente ! jeg har også opplevd jordskjelv, og det var ikke gøy. episenteret var 2 mil unna og skjelvet var på 5, 6 på richters skalaen ! Folk turde ikke å gå inn i sengene å legge seg etterpå . De sov på maddrasser ute !! Godt å få litt erfaring med verden rundt oss. Norge er jo så lite / som å lete etter nåla i høystakken .:):) God helg Janne. Klem

    • 7. mai 2012 1:50 pm

      Tusen takk, tante!
      Uff, kan tenke meg det var skummelt! Og spesielt der hvor du var, hvor byggningene nok ikke er så godt rustet som her. SKjønner at folk ville sove ute da!

      Det er sant det altså. Det var ikke noe hyggelig opplevelse, men allikevel en erfaring å ta med seg videre!
      Håper du hadde en flott helg. Stor klem :)

Legg igjen en kommentar

