Skip to content

Only in Japan?! del III

7. mai 2012

Her kommer nok et innlegg med ting som jeg tror er unike for Japan, og som i alle fall er forskjellig fra Norge:

Unike desserter:

Venstre: Spagetti som dessert! Denne var med smak av grønn-te, toppet med krem og anko. Man kunne også få med melon, jordbær eller banan.
Høyre: En dessert som er så stor at selv ikke 6 jenter klarer å spise den opp

Ikke røyking på gaten:

Japan er litt bakvendtland når det kommer til røyking. Det er nemlig ikke lov å røyke ute på gaten. Det må man gjøre på inne på cafè eller restauranter, eller på spesielle merkede plasser. Drikking på gata derimot, det er lov :P

Modeller av mat:

Så og si alle restauranter har modeller av maten de selger. Ganske morsomt, og også veldig nyttig hvis du ikke skjønner japansk!

Paraplystativ til sykkelen:

Litt dårlig bilde, men håper dere ser! Man setter paraplyen i dette stativet, slik at man slipper å holde den mens man sykler. Regntøy har man visst ikke hørt om her :P

Truseinnlegg med duft av burot:

Whaaat??? Whyyy??

Pynt på veimerking/veiarbeide:

I tillegg til søte kaniner og frosker, har jeg også observert små blomsterkasser med falske blomster. Cuute! ;)

*Og til slutt en ting som ikke er så lett å ta bilde av, men som jeg må fortelle om likevel.  Jeg går ofte i svømmehallen på det kommunale treningssenteret her, og hver time må alle ut av bassenget for å gjøre felles stretching i ca. 10 minutter. Haha ;D

Hva synes dere er morsomt av disse?
Jeg må si jeg lurer fælt på hvorfor de har duft av burot i truseinnleggene :P

8 kommentarer leave one →
  1. Karoline permalink
    7. mai 2012 8:41 pm

    Haha, dette var gøy å lese! Kom gjerne med flere slike innlegg :) Er det ikke svært forstyrrende med den pynten på veiarbeidet? :P

    • 9. mai 2012 3:55 pm

      Det er gøy å høre! Skal prøve å komme med flere slike innlegg! :)

      Jeg har ikke kjørt bil her, men jeg ser for meg at jeg kunne blitt mer opptatt av dekorasjonene enn å følge med på veien :P

  2. Tone permalink
    8. mai 2012 12:27 am

    Enig i det med burot i truseinnleggene – hvorfor dét av alle ting? :P Men liker at de pynter på tingene, jeg!

    • 9. mai 2012 3:56 pm

      Ja, vi kan jo bare lure :P

      Jeg liker også at de pynter på ting. Spesielt med søte, barnslige ting ;)

  3. 8. mai 2012 7:47 am

    That`s so interesting…. but I really need to try it ! :D
    Fashionspot.ro

  4. 8. mai 2012 4:53 pm

    haha, elsker disse postene – så masse morsomt! wow for ein dessert, drømmeskåla og få servert det der!! og så kult at det ikkje går an og røyke ute men kun inne, hehe.

    • 9. mai 2012 3:57 pm

      Takk for det! :)

      Hehe, ja. Drømmedessert er vel i grunn beskrivende. Hadde trengt en uke om skulle spist alt aleine :P

      Ja, morsomt at regler om røyking er så bakvendt fra hvordan vi har det hjemme :P

Legg igjen en kommentar

