Skip to content

Fabulous lunch!

24. mai 2012

I dag var jeg og vertsfaren min invitert på lunsj til en dame jeg ble kjent med på treningssenteret for et par måneder siden. Det var veldig fint at vi fant tid til å møtes en gang til før jeg reiser fra Nagoya! Hun bor et fantastisk flott hus, og hun gjør så mye ut av den minste ting, så selv det å få servert te blir en opplevelse. Først fikk vi servert te og sandwich på et nydelig servise fra Noritake (flott japansk porselen). Det kan se ut som det bare var en vanlig sandwich med røklaks vi fikk, men hun hadde ikke bare lagt laksen på brødet. Den hadde hun kjørt i foodprosessor og tilsatt sitron, soyasaus og sennep, før hun smørte det på sandwichen. Supergodt!

Etterpå fikk vi en nydelig fruktdessert, med en annen type te til. Nok en gang servert i de nydeligste kopper!

Helt til slutt fikk vi servert kaffe i kaffekopper!
Jeg blir så nervøs for å ødelegge noe, så jeg blir sittende rett i ryggen og har hendene pent foldet i fanget hele tiden. Passer på å være forsiktig i bevegelsene mine, og å spise så pent jeg bare kan! Haha ;)

Koste meg veldig med denne desserten da! 

Det fine var at nå som jeg har lært enda litt mer japansk, så kunne jeg være mer med i samtalene. Ikke bare sitte der å nikke og smile i flere timer ;) Damen er så hyggelig, og når jeg dro fikk jeg med meg en lykkeamulett og ønsker om å treffes igjen! <3

8 kommentarer leave one →
  1. Heidi permalink
    24. mai 2012 4:32 pm

    Så koselig dette hørtes ut. Ja man kan se at denne damen har lagt sjela si i serveringen. Så søtt og koselig. Alt høres så fantastisk ut, maten, menneskene og alt man kan gjøre for å bringe lykke. Der har vi virkelig noe å lære. Bare det å få en lykkeamulett, som du kan ta med deg videre i livet er jo så hjertelig herlig. Jeg skjønner jo godt at du har satt spor hos menneskene der nede, for du er en fin jente og fortjener kun det beste :-)) klemz

    • 26. mai 2012 2:35 am

      Ja, ikke sant! Synes det er så hyggelig at hun ville gjøre dette for meg! :) Det er virkelig fantastisk, og du hadde så likt det! SKulle ønske jeg kunne dele dette med alle dere der hjemme <3

      Tusen takk, tante! Gleder meg til å se deg <3

  2. sylvi næss permalink
    24. mai 2012 7:57 pm

    Hei Jannemor!! Ja, dette høres og ser veldig koselig ut! De smørbrødene hørtes herlig ut! Porselenet var vakkert! Når du snakker om å skjelve på hendene,- så tenker jeg på naboen til Hyasint,- hun blir jo fryktelig nervøs for å ødelegge noe, og gruer seg virkelig når hun blir invitert! Jeg syntes det ser ut som om du sitter slik du alltid gjør, jeg! Du har kanskje bare ikke lagt merke til det selv!! He,he! Og det er sikkert deilig å kunne konversere uten for mye stotring!! Høres ut som om du har hatt en aller tiders torsdag!! Jeg pakker og pakker og blir aldri ferdig! Så vårt hjem ser virkelig ut som om det er noen som skal reise!! Har bare imorgen igjen, som er en hel dag! Lørdag morgen blir jeg hentet! Kos deg masse videre, også på en fredag! Du sover nok godt nå! Så jeg ønsker deg godmorgen og ha en flott dag! Kanskje vi snakkes!! Gode klemmer fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):):):):)

    • 26. mai 2012 12:18 pm

      Ja, de var kjempegode! Smakte spesielt godt fra et så flott servise ;)

      God tur, tante! Gleder meg til å høre alt om reisen din :)) Gode klemmer!

  3. Inger permalink
    24. mai 2012 9:46 pm

    Tydligvis har du og verts familien hygget seg i dag på besøk. Dette var vel samme dame som arrangerte det blomsteroppsettet for deg tidligere, om jeg ikke tar helt feil.
    Drar litt skjensel på tekoppene….)
    Gode manerer kommer alltid godt med, og selvfølgelig var du ikke redd for å knuse noe, du bare gjorde som du er opplært til du!
    De laksesmørbrødene skal jeg jammen kopiere, genialt….takk! Hva var det på de andre på fatet?
    Lykkeamuletter får en aldri nok av, keep it safe.

    • 26. mai 2012 12:19 pm

      Stemmer Inger! Det er hun som ville vise meg blomsterdekorasjon.

      Jeg skal også kopiere det hun gjorde med røklaksen! Det var kjempegodt! Det andre var kylling, salat, og agurk, også med sennep! Godt det også, men jeg likte laksen best ;) Si i fra hvordan det ble om du prøver!

      God helg :))

  4. 25. mai 2012 11:34 am

    Åå, blir alltid så sulten av og se på bloggen din ,hihi.. nydelig kopp!!!

    • 26. mai 2012 12:20 pm

      Hehe, soorry?! Jeg har aldri planlagt å ha noen matblogg, men det blir visst ganske så mye av det :P

      Nydelig kopp, ikke sant! Skulle gjerne hatt sånn å servere folk te i!

Legg igjen en kommentar

