Skip to content

Nara!

16. juni 2012

Etter mange dager i storby, hadde vi lyst på nok en rolig dag. Vi fant derfor ut at vi ville reise til Nara, istedenfor Kyoto i dag.  Nara er en liten by, men med en stor og flott park som virkelig er verdt å ta seg en tur til. Der kan man besøke mange templer, hvor det mest berømte inneholder en gigantisk buddha-statue. I tillegg er det veldig koselig å gå rundt blant rådyrene som går fritt omkring.  Selv om det bare regnet og regnet, så koste vi oss likevel!

Når vi kom tilbake til Osaka på kvelden måtte vi jo spise noe mat som er fra byen, nemlig okonomiyaki! Vi prøvde en variant lokal variant som har nudler på toppen. Veldig godt, men «vanlig» okonomiyaki er og blir min favoritt :D

Det berømte templet med den store buddhaen

Det er regntid i Japan nå, så det var bare å kjøpe seg en paraply først som sist!

Fine dyrene!

Okonomiyaki <3

I morgen blir det helt sikkert en tur til Kyoto! Krysser fingrene for at det blir sol!

6 kommentarer leave one →
  1. Lena permalink
    16. juni 2012 8:17 pm

    Ser ut som et fint sted! Kjolen er kjempefin :D

    • 17. juni 2012 1:43 am

      Ja, det er så koselig! Skulle gjerne hatt noe sol da!

      Takk! Jeg er så glad i den. Den er fra H&M :)

  2. Inger permalink
    16. juni 2012 9:24 pm

    Forstår jeg rett, er det du som nå er vert for kjæresten, må jo føles ganske spest, da du har vært der mindre enn et halvt år….men likevel opplevd og lært så enormt mye. Regner med du fylles av følelser…..som du igjen vil ta med deg videre i livet. Ganske så unikt egentlig.
    Gleder meg å få treffe deg i sommer!

    • 17. juni 2012 1:44 am

      Ja, det har du rett i, Inger! Jeg kan jo bare plukke ut de tingene jeg selv har opplevd og synes har vært interessante. Heldigvis har jeg hatt gode guider på forhånd selv, så jeg tror vi får det beste ut av det! :)

      Gleder meg til vi sees! Det blir så koselig :)

  3. siwlie permalink
    17. juni 2012 1:38 pm

    Så fint med litt ro, og utrolig å kunne komme så tett innpå på dyrene. Og kjolen din var kjempefin.

    • 20. juni 2012 2:59 am

      Ja, det er deilig med noen slike rolige dager!

      Tusen takk! Veldig glad i den kjolen :)

Legg igjen en kommentar

