Skip to content

Tyfon og rullebåndsushi!

19. juni 2012

I går reiste vi fra Osaka til Nagoya. Vi skal bo hos vertsfamilien min denne uken, frem til vi reiser tilbake til Tokyo. Vi er så heldige at det er meldt regn hele uken, og i dag har det faktisk vært en tyfon her i Nagoya. Det har vært masse vind og regn hele dagen, så vi har derfor holdt oss mest inne. Dagen har gått med til shopping, og spising av masse god mat! Til tross for været, har vi altså ikke lidd noen nød ;)

Vi startet dagen med denne deilig frokosten, slik som vertsmoren min pleier å lage hver dag!

Etterpå reiste vi til et kjøpesenter og handlet masse suvenirer og gaver, før vi spiste lunsj på en restaurant som spesialiserer seg på nudler fra Nagoya.


Jeg klarte ikke å la være å også kjøpe et par ting til meg selv. To topper, te-kopper og en japansk lunsjboks ble med meg hjem.

Se så søte vi var med smekker på. Nudler er vanskelig mat. Det kan bli mye gris ;)

Kishimen! Flate hvetenudler som bare spises i Nagoya.
Disse kan serveres kalde eller varme. I det siste har jeg blitt veldig glad i kalde nudler. Fin og lett sommermat!

Etterpå var det tid for kaffe og dessert på kafè.

Etter enda et par timer med shopping var vi klare for rullebåndsushi til middag.Fritert torsk!

Dere som har fulgt bloggen min en stund vet hvor mye jeg digger rullebåndsushi, så jeg koste meg masse i dag!

Det har vært en veldig fin dag, men håper vi får litt bedre vær i morgen. Det hadde vært hyggelig å få vist frem litt mer av byen jeg har bodd i. Ikke bare shopping og spisesteder ;)

9 kommentarer leave one →
  1. sylvi næss permalink
    19. juni 2012 7:25 pm

    Spiller ingen rolle med dårlig vær hos dere!! Kan hende dere oppdager en ny matrett, eller to. Ser helt herlig ut! Dere er veldig søte begge to med smekker,- kan minne litt om svunnen tid…………Håper dere får bedre vær imorgen da! Her har det vært helt topp idag,-sol hele dagen!!!Kos dere masse videre og vi sender masse kos og klem fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):):):):

    • 20. juni 2012 3:04 am

      Det er sant, tante! Det er alltids noe godt å spise her, så man har det bra likevel ;)

      Heldigvis har været lettet nå, så i dag blir det litt mer sightseeing, men såklart fortsatt masse god mat!

      Godt å høre dere har deilig vær hjemme! :)
      God klem!

  2. 19. juni 2012 9:01 pm

    Så søte topper du har kjøpt – gleder meg til og se dei på!! :)
    Åh, all den maten – eg blir sulten, hehe.. desserten såg heilt fantastisk ut!

    • 20. juni 2012 3:04 am

      Takk! Skal poste antrekk når jeg bruker dem :)

      Hehe, ja.. det er alltid noe godt å spise her ;)

  3. siwlie permalink
    19. juni 2012 10:09 pm

    Så mye deilig mat. Håper på å kunne reise til Japan en gang. Og smekkene var skikkelig lekre.

    • 20. juni 2012 3:05 am

      Ja, det håper jeg du får muligheten til! Det er så mye spennende å oppleve her, og ikke minst så mye godt å spise!

      Hehehe, tøffe de smekkene ;) De kommer til nytte da. Nudler i saus som sklir er ikke så lett ;)

  4. 20. juni 2012 1:21 am

    Åh! Hvor var den lunsjboksen fra? Prøver å finne meg en før jeg stikker hjem ;) Wæææ om en uke er vi hjemme =^o^=

    • 20. juni 2012 3:06 am

      Ta deg en tur på Tokyu Hands! De hadde stooort utvalg til en fin pris. Vi skulle bare kjapt innom, men vi brukte sikkert 1 time bare på lunsjboksavdelingen ;)

      En uke! Kan ikke tro det!!!

  5. Inger permalink
    20. juni 2012 8:29 am

    Kan vel ikke si det ofte nok, elsker de matbildene dine. Alt ser så delikat og annerledes ut enn her hjemme.
    De tekoppene var og kjempesøte. Morsomt med de smekkene….)
    Herreje, en uke igjen for dere. Etter 6 mnd må du være så full av inntrykk, at du nok vil leve på en «sky» første tiden hjemme….
    Klem til dere begge to, dere ser flotte og lykkelige ut!

Legg igjen en kommentar

