Skip to content

Goodbye for now!

24. juni 2012

Så var plutselig dagen her! Etter 6 måneder i Japan er dagen for hjemreise kommet. Da jeg kom hit 1. januar var det min første lange reise, og jeg var både nervøs og spent. Det var virkelig nytt år og nye muligheter! Etter å ha vært interessert i Japan i over 10 år gledet jeg meg til å få oppleve landet jeg har lest så mye om, og å få lære mer av språket deres som jeg har studert. Nå kan jeg si at reisen min virkelig har overgått enhver forventing, og jeg har hatt de beste 6 månedene av mitt liv. Jeg har fått mye innblikk i japansk kultur og språk, og jeg har blitt kjent med mange fantastiske mennesker. I tillegg har jeg vært så heldig å få dele alt sammen med både familien og kjæresten. Kanskje det viktigste av alt er alt jeg har lært om meg selv på denne turen. Både på godt og vondt!  Alt har såklart ikke bare vært positivt hele tiden, det har til tider vært vanskelig å skulle tilpasse seg livet i en fremme kultur, og å være så langt borte fra venner og familie. Til tider har jeg virkelig hatt hjemlengsel! Da har jeg vært så heldig at jeg har hatt trygge, snille mennesker rundt meg, som har tatt godt vare på meg, og gjort oppholdet mitt spennende og lærerikt! Tida har gått så altfor fort, og det er med tungt hjerte jeg nå forlater landet jeg har blitt forelsket i. Hjemme venter sommer, studier, og mye tid sammen med venner, kjæresten og familien. Jeg gleder meg til å se alle på jobben igjen, alle som jeg studerer sammen med (og som har vært andre steder i verden), og ikke minst litt kvalitetstid med de som jeg er glad i. Når jeg tenker meg om, så skal det bli ganske godt å komme hjem. Men det tar nok ikke lang tid før jeg kommer til å lengte tilbake. Jeg elsket Japan før jeg dro, nå elsker jeg det ennå mer! Jeg skal helt klart komme tilbake!

 Takk for alt Japan. Denne reisen kommer til å være med meg for alltid. Jeg kommer snart tilbake <3

Ps. Jeg kommer til å fortsette å blogge når jeg kommer hjem, så jeg håper du vil fortsette å besøke bloggen min. Vi blogges fra Norge!

4 kommentarer leave one →
  1. 24. juni 2012 2:34 pm

    Åååh, så rart at dagen for hjemreisa di er kommet! Har vært så gøy å følge med på reisa di via bloggen, og dele opplevelser med deg om livet i et fremmed land … :)
    Egentlig tror jeg at det er det aller fineste i hele verden når man er trist for å reise hjem, fordi det betyr at man har hatt en flott opplevelse! Og det vet jeg at du har hatt! :)

    Ha en kjempefin tur hjem, lykke til med flyreisa, og så prates vi når du er vel plassert på motsatt side av kloden fra meg … Stooooooooooor klem! <3

  2. Heidi permalink
    24. juni 2012 3:02 pm

    Endelig hjemreise =) (om man kan si det slik) etter en fantastisk reise i et land som du har knyttet deg så godt til. Det skal bli godt å få deg hjem igjen Jannemor, men skjønner at det kan være vemodig å reise fra venner og omgivelsene du har vært del i denne tiden. Gleder meg til å se deg igjen og få flere detaljer fra opplevelsene dine. Ønsker deg en flott hjemreise. Klem, klem, klem, klem. Masse gla i deg vennen.

  3. sylvi næss permalink
    24. juni 2012 10:48 pm

    Tusen takk for det siste innlegget fra Japan! Veldig godt forklart og fortalt! Vi gleder oss veldig til å se deg igjen!! Ønsker deg en flott hjemreise,- og du……flyturen kommer til å bli helt super!! God tur hjem snuppa vår!! Store gode klemmer fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):):):)

  4. Inger permalink
    25. juni 2012 5:46 am

    Bildet taler vel for seg, var så riktig å få med Kitty!
    Skjønner du har funnet deg selv Janne, og det er det vel få som har i ung alder.
    Takk for følget, har vært en fryd å følge deg og dine tanker/ erfaringer på et heller fremmed kontinent.
    Gleder meg til å lese mer, når du har satt foten på norsk jord igjen. Ønsker deg/dere en riktig bon voyage!
    Klem fra meg.

Legg igjen en kommentar

