Skip to content

またね!

28. juni 2012

I dag har jeg hatt besøk av min japanske venninne som skal reise hjem til Japan i morgen! Hun feiret jul sammen med meg og familien min, og jeg ble tatt godt vare på av familien hennes i Japan. Det var derfor veldig hyggelig at vi fikk til å treffe hverandre en gang til før hun reiser hjem. Vi spiste en deilig lunsj sammen i sola på verandaen, og har ellers bare kost oss! Til lunsj laget vi rundstykker, salat, eggerøre og masse god fisk, og med bananlapper til dessert. På kvelden tok vi henne med til en restaurant på brygga i Larvik og spiste deilig fiskesuppe.

Steking av bananlapper ;)

Det var ikke noe særlig når dagen var over, og jeg nok en gang måtte si hadet til en god venn. Det har jo blitt en god del avskjeder i det siste. Heldigvis så er det lett å holde kontakten gjennom internett i dag, og jeg vet jo at vi sees igjen i Japan eller Norge snart <3

10 kommentarer leave one →
  1. 28. juni 2012 11:56 pm

    Koselig at dere har kosa dere isammen idag,,, Hils så mye til Sakiko og ønsk henne GOD TUR hjem med stor klem ifra meg. Og til deg Janne. Gleder meg til å se deg snart …

  2. Sakiko permalink
    29. juni 2012 1:03 am

    Tusen takk, Gerd :) Jeg er sikkert jeg kommer tilbake til Norge! Vi sees!

  3. sylvi næss permalink
    29. juni 2012 9:33 am

    Hei på dere! Så koselig at du har hatt besøk av Sakiko!! Siden jeg er så treg,- så har hun vel allerede reist,- men om hun fremdeles er hos deg, ønsker vi også henne, en riktig god tur hjem!! Det var så hyggelig å treffe henne i julen. Ser at dere har kost dere veldig godt igår! Herlig!! Stor klem fra tante Sylvi og onkel Allan :):):):):):):):

    • 29. juni 2012 7:48 pm

      Skal hilse til henne fra deg jeg! Vi koste oss veldig, og vi var veldig heldig med været også :))
      Stor klem!

  4. 29. juni 2012 4:24 pm

    Nydelig du er på alle bilda!! Det såg koselig ut, men også trist så klart og skilles nok ein gang – men som du seier, avstanden er ikkje så stor når ein har internett, skype og telefon:))

    • 29. juni 2012 7:48 pm

      Tusen takk, søta!

      Ja, det er ikke noe særlig med slike avskjeder, og jeg kjente på at det har blitt veldig mange av dem i det siste, men heldigvis er vi så heldige at ingenting er langt unna i dag :)

  5. Inger permalink
    29. juni 2012 5:53 pm

    Herlige matvaner du har fått Janne, glad på dine vegner.
    Bananlapper hadde jeg ikke hørt om før, må nok prøves….)
    Hun venninnen din fra Japan, var hun i familie med vertsfamilien din, eller de som bodde på landet?
    Håper hun ble like fornøyd som du med oppholdet.

    • 29. juni 2012 7:50 pm

      Takk for det, Inger!
      Det er virkelig annerledes enn før, og det føles veldig godt! Bananlappene må du prøve. Mos en banan, putt oppi et egg og stek! Veldig enkelt og veldig godt :)

      Venninnen min introduserte meg til hennes familie, og det var de som viste Julie og meg rundt i Tokyo de første dagene :)

      Ha en flott helg!

Legg igjen en kommentar

