Skip to content

Mat denne uka!

8. juli 2012

Omelett, salat, rundstykke, sesamnuggets og yoghurt til frokost.

Frokost med hjemmelagede makiruller, omelett, røklaks og rødbetburger.

Risark fylt med salat, røklaks og soyasaus.

Steinbitkaker med stekte grønnsaker og hjemmelaget potetstappe!

Dagens middag var kveite stekt på grillen, i folie, sammen med masse deilig grønnsaker, brokkoli, poteter og hjemmelaget syltet daikon (japansk reddik).

Til dessert hadde vi «mini-nesten-ostekake», som jeg fant på bloggen til søte Mira. Dette er en sunn dessert, som man ikke trenger å vente på helga for å kose seg med! ;D

Etter at jeg kom hjem fra Japan har jeg kost meg masse på kjøkkenet! Jeg har aldri laget særlig mye mat før, men nå har jeg ordnet meg ordentlig frokost, lunsj og middag hver dag. Jeg koser meg skikkelig som hobbykokk, og gleder meg til en ny uke hvor jeg kan prøve ut mange forskjellige retter og oppskrifter. Når jeg bare får prøvd meg litt mer, så skal jeg legge ut noen oppskrifter :)

Hva var din søndagsmiddag?

9 kommentarer leave one →
  1. siwlie permalink
    8. juli 2012 10:57 pm

    Ser frem til at du legger ut litt oppskrifter. Mye som ser veldig godt ut. Hva med ingredienser? Er de vanskelig å få tak i?

    • 8. juli 2012 11:47 pm

      Hm, det meste er det veldig greit å få tak i, men noe har jeg hatt med meg fra Japan, noe har jeg handlet i Sverige, og noe har jeg bestilt på nettet.
      Risark, daikon, riseddik, japansk ris og slikt er greit å få tak i butikker som selger asiatisk mat. Sesamnuggets og rødbetburgere har jeg handlet i Sverige, og slike ting som søtning og vaniljedråper er det greiest å handle på nettet :)

  2. Inger permalink
    9. juli 2012 7:18 am

    Åhhhh, herreje hvor mye godt. Trodde jeg spiste sundt, men du går meg en høy gang…)
    De rødbeter burgerne hørtes herlige ut, må vel en tur til EU snart!

    • 10. juli 2012 7:50 pm

      Jeg tror nok du spiser mer enn sunt nok, Inger! :D

      Ja, de rødbetburgerne var så gode at jeg spiste oppe alle med en gang. Må ta meg en tur over grensa snart jeg også :P De kallea biff ala Lindström!

  3. Tone permalink
    9. juli 2012 7:55 am

    Ser ut som du er veldig flink til å kokkelere! Skulle ønske jeg «gadd» også – ser så spennende og godt ut! :-)

  4. 9. juli 2012 11:04 am

    Så herlig, det såg veldig lekkert ut alt sammen! Ser ut som at du har sunt kosthold, flink du er! :)

    • 10. juli 2012 7:51 pm

      Vet ikke om jeg er så flink, men jeg koser meg iallefall veldig med matlagingen, og synes iallefall selv det var godt ;)

      Etter mange måneder med slikt kosthold, så går det veldig av seg selv :)

  5. sylvi næss permalink
    9. juli 2012 11:05 am

    Mmmmm….dette ser helt topp ut alt sammen!! Må si jeg er imponert,- og vil i farta i all forlegenhet si at, søndagsmiddag???Etter å ha arbeidet med verandaen og fått besøk av tante Gerd,- så ble det……..pizza fra Larvik Pizza (ganske usundt og lettvindt!).Gleder meg til vi sees!! Klem fra tante :):):):):):):):):):)

    • 10. juli 2012 7:52 pm

      Heheh, sånn er det innimellom, tante! :)

      Gleder meg til vi sees! Stor klem :)

Legg igjen en kommentar

