Skip to content

Maisfritters!

14. juli 2012

Hvis du har lyst på noe godt tilbehør til lørdagsmiddagen i dag kan jeg anbefale maisfritters! Jeg fant oppskriften i et blad med middagstips fra Rema 1000, og prøvde meg på dem i går kveld. De var veldig enkle å lage, og er både sunne og smaker godt!

Ingredienser:

1 squash (ca 350 gram)

1 boks maiskorn

1 rød chili

1 egg

salt og pepper

2 ss mel (jeg brukte bokhvetemel, men det er hvetemel i oppskriften)

1 dl solsikkeolje

og så anbefaler jeg chilikrydder, eller annet krydder som kan sette litt smak.

Fremgangsmåte:

Riv squashen grovt og legg det i et dørslag med litt salt. Sett det til side i 10-15 minutter (fin tid til å forberede det andre du skal spise ;)).

Klem vannet ut av den revne squashen og bland det med mais, finhakket chili, sammenpisket egg, salt, pepper, krydder og mel.

Slik ser det ut når alt er godt blandet sammen.

Stek små pletter i varm panne med solsikkeolje.

Vi spiste dem til lakseburger med reker, som vi kjøpte på Meny, og stekte grønnsaker. Ble kjempegodt!

Eller så kan du blande dem med reker, sjømat eller kjøtt, og steke dem som «okonomiyaki». Det skal jeg prøve neste gang! ;D

6 kommentarer leave one →
  1. 14. juli 2012 5:04 pm

    Oh, fancy – såg både lekkert og godt ut – flink du er!!! :)
    Håper du får ein fin kveld, planer? her blir det heimelaga kebab og pils ;)

  2. sylvi næss permalink
    14. juli 2012 7:40 pm

    Ser kjempegodt ut Janne! bare pøs på med oppskrifter! Har selv vært veldig usunn idag! Men jeg tar det igjen på mandag,- onkel har nemlig bestillt kjøttsuppe med chili! Det er også kjempegodt! Håper du har hatt en fin vakt ikveld! Nattaklemmer fra tante Sylvi :):):):):)

    • 15. juli 2012 3:41 pm

      Det var jo lørdag og du var hjemme aleine, så skjønner den enkle løsninga di!

      Kjøttsuppe med chili høres godt ut, det setter han sikkert pris på :)
      Ha en fin søndag!
      Klem!

  3. Inger permalink
    14. juli 2012 7:40 pm

    Thank U!
    Skriver den ut jeg, og har den på lur, nam.

Trackbacks

  1. Mat denne uken! « momoiro-chan

Legg igjen en kommentar

