Skip to content

Mat denne uken!

20. juli 2012

Også denne uken har jeg laget meg masse forskjellig mat! På søndag laget jeg frokost til mammaen min og meg. Vi spiste røklaks, brokkoli, salat og bananlapper med blåbær og nøtter. På tirsdag laget jeg meg en sommerlig og lett salat med røklaks, ruccola, kikerter og valnøtter. En av kveldene jeg jobbet tok jeg med meg ris, brokkoli og gyoza (stekt dumpling) fylt med sjømat og grønnsaker. Jeg har forsøkt meg på søtpotet-og kikertpannekaker, som jeg fylte med røklaks og salat, og med jordbær og banan. Oppskriften fant jeg på siljereise.com, og de smakte kjempegodt! Jeg har laget maisfritters med reker, som jeg toppet med okonomiyakisaus. Det ble en skikkelig suksess, og jeg kommer absolutt til å lage det igjen! I går laget jeg currymarinert laks, ris og brokkolimuffins med persille og soltørkede tomater.

Jeg har mange flere spennende oppskrifter som jeg har lyst til å prøve ut, og som jeg håper jeg får tid til å lage i løpet av uka som kommer :D

6 kommentarer leave one →
  1. sylvi næss permalink
    20. juli 2012 2:55 pm

    Janne……………en oppfordring fra meg…………skriv en kokebok!!!!
    Og ha en skikkelig god helg!!! Mange klemmer til deg :):):):):)

    • 22. juli 2012 10:16 am

      Hehe, jeg har jo tatt oppskriftene fra andre steder, så foreløbig får jeg vel kose meg med å lage maten. Kanskje det blir kokebok om jeg blir flink til å finne på noe nytt ;)

      Ha en fin søndag. Klem :)

  2. Tone permalink
    20. juli 2012 7:12 pm

    Så godt ut! Trenger oppskriften på bananlappene, hehe :-)

    • 22. juli 2012 10:18 am

      Skal se om jeg får postet et innlegg om det. Det er iallefall veldig enkelt: mos en banan, pisk et egg sammen med det og stek på svak varme (de er litt vanskelige å snu og sånn, men det pleier å gå greit!).
      Topp med bær, nøtter, kesam, sirup eller hva enn du måtte ønske. Blir så godt, og jeg lager dem minst en gang i uka! Oppskriften fant jeg hos dedication.blogg.no

      Håper du prøver og at de blir gode :)

  3. 20. juli 2012 7:53 pm

    Oh, så masse lekkert og fristende!! Du er jo kjempeflink, og så flink til og få det ti og se så lekkert og stilig ut på tallerken, små kunstverk jo! :)

    • 22. juli 2012 10:19 am

      Hehe, tusen takk!
      Det er en liten ting jeg har tatt med meg fra Japan. Ble så imponert over måten de presenterer maten på. Fant ut at det ikke skal så mye til for å gjøre det litt penere på fatet, og dermed også mer fristende (spør du meg :)) :)

Legg igjen en kommentar

