Skip to content

Looking back on January!

25. juli 2012

Selv om det fortsatt er godt å være hjemme igjen, så er det mange dager jeg savner Japan skikkelig. Da er det fint å mimre tilbake, og ikke minst å se på alle bildene jeg tok. Spesielt er det morsomt å se på bilder fra den første tiden i januar. Da hadde jeg akkurat reist fra familie og venner, og satt ut på min største og lengste reise noen gang. Jeg hadde seks måneder foran meg til å oppleve det Japan har å by på. Da var alt nytt, det var kultursjokk på «hvert gatehjørne», og hver eneste dag var en ny og spennende opplevelse!

Vi var så heldige at vi kjente noen som kunne vise oss rundt i Tokyo de første dagene. Vi fikk blant annet besøkt templer og denne buddha-statuen.

Vi spiste mer mat enn jeg noen gang har gjort før eller siden! Vi gikk bokstavelig talt fra spisested til spisested. Det var også den beste maten jeg noen gang har spist i hele mitt liv! Her spiste vi et tradisjonelt japansk måltid (legg merke til alle skålene!)

Vi ble invitert hjem til vennene våre for å få prøve en kimono. Fantastisk fin opplevelse!

Vi fikk en dag i bydelen Harajuku, som har masse bra shopping, folk med spennende klesstiler og gode crepê ;)

Vi bodde ti dager hos en venninne av meg, og der slappet vi for det meste av. Vi fant oss en søt cafè som vi gikk til hver dag. Der spiste vi god hjemmelaget mat, spilte kort og leste japansk manga.

15. januar satte jeg kursen mot Nagoya, og på veien dit fikk jeg se Fujisan. Det høyeste fjellet i Japan (neste gang skal jeg gå til toppen!)

Jeg flyttet inn på dette rommet hos vertsfamilien min, og her bodde jeg i 4,5 måned

Jeg spiste okonomiyaki for første gang, og fra og med da var det favorittretten min!

Jeg gikk mange turer rundt omkring i byen for å gjøre meg kjent.

4 kommentarer leave one →
  1. Inger permalink
    25. juli 2012 9:31 pm

    Fantastisk oppsummering, takk! Skal nok ennå litt tid for å fordøye disse 6mnd.
    Et nytt kontinent etterlater alltid spor, på godt og vondt…. Til syvende og sist kommer det bare ut på tolkningen. Det gjør en ikke over natten, livet er egentlig så enkelt samtidig overdimensjonert.
    Selv har jeg begynt å følge den første tanke som presenterer seg, samt har bevist seg å være riktig der og da.
    Nydlige oppdateringsbilder, tusen takk!

    • 27. juli 2012 7:09 pm

      Tusen takk for en hyggelig kommentar, Inger!

      Høres veldig lurt ut å følge den første tanken! Tror det ligger mye i det :)

      Ha en flott helg!

  2. 26. juli 2012 2:11 pm

    Hei Janne! Jeg er sånn ca verdens dårligste til å kommentere på blogger, men jeg ville bare la deg vite at jeg har fulgt med på bloggen din en god stund nå, og jeg synes det er utrolig koselig og inspirerende å sitte og bla gjennom innleggene dine fra turen. Ser ut som om du har hatt det fantastisk, og jeg misunner deg noe enormt!! :P Blir også alltid sulten når jeg leser bloggen din, haha :) So much food!! Blir også litt fascinert over at du ikke ser en dag eldre ut enn da vi jobbet sammen for 3 år siden! Du ser fantastisk ut :) Stor klem fra Katrine i Stavanger

    • 27. juli 2012 7:11 pm

      Er det 3 år siden allerede?! Som tida flyr. Føles som det var i går!

      Tusen takk for en veldig hyggelig kommentar! Så koselig at du titter innom her. Jeg er like dårlig til å kommentere selv. Har fulgt bloggen din også, bare ikke sagt noe :/ Synes det er så koselig å følge deg og den nydelige prinsessen din :)

      Ha en fin helg! Klem :)

Legg igjen en kommentar

