Skip to content

Only in Japan?! – oppsummering!

30. juli 2012

I løpet av oppholdet mitt hadde jeg jevnlig blogginlegg om ting som var annerledes, spennende og litt rart i Japan! Det er veldig morsomt å se tilbake på nå, og her er noen av de tingene som jeg opplevde som mest unike og morsomme for Japan!

1. Elektriske doer, som gjør alt for deg! I tillegg til at dosetene er oppvarmetvarmet, kan de også spyle deg når du er ferdig :P

2. Vending machines på hvert gatehjørne. I disse får man kjøpt alt man ønsker seg av både varm og kald drikke. Dette er noe man blir fort vant til, og som jeg har savnet mange ganger etter at jeg kom hjem!

3. Det er ikke lov å røyke ute på gaten (utenom på spesielle plasser), men det er lov å røyke på restauranter og cafèer!

4. Alle festivalene som japanerne arrangerer gjennom hele året. Jeg fikk blant annet oppleve «The Naked Man Festival» og en «Harvest Festival», der man hyller en stor fallos! :P

5. Egne slippers som man bruker når man går på toaletter i offentlige haller, treningssentre og lignende.

6. Alle restauranter har modeller av maten de serverer. Veldig morsomt, og samtidig veldig nyttig om man ikke kan japansk!

Jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal besøke Japan, for jeg er sikker på at de har mange flere morsomme, spennende og unike ting jeg ennå ikke har fått oppleve! :D

5 kommentarer leave one →
  1. Inger permalink
    31. juli 2012 8:58 am

    Japanerne lever forskjellig fra Vesten ser man etter disse bildene.
    Vending machinene var jeg ute for i Nederland på 70tallet, praktisk. Hadde nok vært en ide i flere land, kanskje vi hadde sluppet alle disse nattåpne kioskene……men igjen, de skaper jo arbeidsplasser…..
    Selv må jeg si at ønsket her hadde vært en tempel og Mt. Fuji runde, ser så fasinerende ut.

    • 31. juli 2012 6:51 pm

      Ja, de er iallefall veldig praktiske de maskinene! Skulle gjerne hatt et par av dem her :)

      Håper virkelig du får deg en tur til Japan en gang. Templer og Mt. Fuji er veldig flott og fasinerende! Neste gang skal jeg til toppen av Mt. Fuji ;D

  2. sylvi næss permalink
    31. juli 2012 9:24 am

    Flotte bilder igjen Janne!! Neste gang, vil du kanskje oppleve alle de andre tingene som du ikke rakk å se denne gangen! For det er ganske sikkert, enda flere ting der,- som er helt foirskjellig fra det vi er vant med! Oppvarmet dosete,-.har jeg sett i flere land,- men om du kommer inn i ett iskaldt rom,- så må det være herlig at setet er oppvarmet!! Håper dere fant noen blåbær igår, til frokosten idag!!! Stor klem fra tante Sylvi :):):):):):):):)

    • 31. juli 2012 6:53 pm

      Ja, selv om jeg var i landet i 6 måneder så er det mange ting som jeg ennå ikke har fått opplevd, det er helt sikkert! Gleder meg allerede til neste gang jeg får mulighet til å reise til Japan!

      Vi fant en stor skål med masse deilig blåbær som jeg brukte til pannekaker til frokosten i dag. Namnam. Nå spiste jeg også en dessert av nylagede rundstykker med kesam, kanel og blåbær. Deilig! :D

      Klem!

  3. sylvi næss permalink
    31. juli 2012 9:27 am

    Igrunn,- noe jeg også har sett i andre land,- er utstilling av matretter! Veldig praktisk om man ikke forstår hverandre med språket!! (både muntlig og tegn):):):):)

Legg igjen en kommentar

