Skip to content

Dagens lunsj: Onigiri

13. august 2012

Etter en deilig frihelg med nydelig sommervær og masse avslappning, er jeg i dag tilbake på jobb. Det kan være litt tungt å komme i gang igjen etter noen dager fri, så derfor har jeg laget meg en skikkelig god lunsj, nemlig onigiri (japanske risboller med fyll). En blomst med plommekrydder, og et hjerte fylt med crabstick og majones. De spises såklart med nori (tang) rundt, og en deilig salat til, hadde bare lyst til å vise dere hvordan de ser ut!

Onigiri var favorittlunsjen min da jeg var i Japan, så dette skal nok enkelt få meg igjennom arbeidsdagen! :D

2 kommentarer leave one →
  1. Lena permalink
    13. august 2012 1:58 pm

    Det så godt ut!

    • 13. august 2012 11:46 pm

      Takk! Det smakte veldig godt også. Om du har lyst, så anbefaler jeg deg å prøve. Det er veldig enkelt! Koke ris (bruk grøtris, og kok opp med bare vann. Bruk 1,5 dl vann og 1 dl ris), fyll dem med det du måtte like og form dem til boller :)

Legg igjen en kommentar

