Gå til innhold

Looking back on February!

15. august 2012

Februar var måneden da jeg gikk fra å være turist, til å faktisk bo i Japan! Jeg startet feltarbeidet mitt, og kom sakte men sikkert inn i min nye hverdag, med min nye familie og hjemby!

I begynnelsen av februar ble det skikkelig kaldt, og vi opplevde snørekord!

Jeg startet feltarbeidet mitt, og brukte mange timer på Starbucks mens jeg skrev feltnotater. Der var det vamt, og de hadde god kakao!

Jeg besøkte Nagoya Castle for første gang!

Jeg var på karaoke sammen med venner flere ganger.

Jeg forsøkte meg på en norsk middag til vertsfamilien min. Valget falt på fiskegrateng, men dessverre var det ikke helt vellykket. Heldigvis hadde jeg loff med norsk røklaks i bakhånd :P

Jeg besøkte min første festival, nemlig «Naked Man Festival». Japanske festivaler kan nesten ikke beskrives, de må oppleves ;)

Jeg meldte meg inn på det kommunale treningssenteret, og startet å trene sammen med alle pensjonistene ;)

Jeg oppdaget alle de fine butikkene Nagoya har, og hvor billig man kunne få fine klær. Det ble fort farlig for lommeboka ;)

Jeg fikk låne denne søte sykkelen av vertsfamilien min, og begynte å sykle rundt omkring i hele byen :)

Februar var en veldig spennende måned, men det var også en kald måned (japanske hus er ikke isolert overhodet!), og en tid der jeg forsøkte å finne meg en plass i min nye hverdag. Det ble noen lange, kalde, ensomme kvelder med hjemlengsel også. I slutten av måneden var jeg i grunn veldig klar for at mars skulle begynne. Jeg var klar for vår, og alt det spennende jeg visste kom til å skje i løpet av mars. Et tilbakeblikk på det kommer om ikke så lenge :)

No comments yet

Legg igjen en kommentar