Skip to content

Sommer > Pakking

17. juli 2013

Jeg burde vel strengt tatt begynne å pakke litt til Japan snart, men været er så nydelig i kveld, så jeg endte opp i hagen med iskaffe og kaffe-is i stedet. Det gjelder å nyte den norske sommeren mens man kan!

Image

Image

Vi var så heldige å få en Tassimo kaffemaskin til jul, og den lager så god kaffe. Favoritten er Gevalia Dark. Jeg setter den bare i kjøleskapet til den er kald, putter oppi noen isbiter (og gjerne noen steviadråper også), og så er det bare å nyte!

Isen er laget av banan som er delt opp, fryst ned og så kjørt i foodprosessor til den blir deilig og kremet. I dag hadde jeg oppi litt sukrin og kaffepulver. Det fine er at man kan variere med akkurat det man har lyst på. Dette er en sunn iskrem som kan spises hver dag og når som helst (noe jeg også gjør ;)).

Image

Image

Unnskylder meg med at jeg jo trenger litt farge til jeg skal møte den japanske sommeren ;)

For å føle at jeg er litt effektiv har jeg laget meg en pakkeliste mens jeg sitter her. Det er ganske enkelt å pakke denne gangen. Forrige gang jeg reiste måtte jeg pakke med meg klær for tre årstider, mens denne gangen kan jeg bare fylle kofferten med sommertøy og sommersko.

Pakkelisten ser foreløpig slik ut:

★Pass, reisedokumenter, visakort
★Pc, kamera, mobiltelefon (ladere og minnekort)
★Sommerklær (til alle anledninger + en bukse og en jakke)
★Sko (til alle anledninger)
★Treningstøy (+joggesko)
★Undertøy/sokker
★Smykker, belter og andre accessoarer
★Toalettsaker (+solkrem)
★Gaver
★Mat (i og med at jeg må spise glutenfritt, tar jeg med meg noen alternativer jeg kan spise.  Glutenfritt mel, knekkebrød og noen energibarer blir med i kofferten i alle fall, da jeg ikke vet hvordan tilbudet er i Japan. Og glutenfri soyasaus! Man kan ikke være i Japan uten soyasaus ;)).

Dette burde da vel strengt tatt ikke ta så lang tid å få pakket ned i kofferten?! Jeg blir nok liggende her i hagen en stund til ;)

One Comment leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    21. juli 2013 8:01 pm

    Mmmm….ser herlig ut med både iskaffe og iskremen. Jeg som var mett…….har igjen fått lyst på no`godt!!!
    Klemmer til deg :):):-)

Legg igjen en kommentar

