Skip to content

Søndag!

28. juli 2013

Denne søndagen har vært så avslappende og deilig. Undervisningen starter ikke ordentlig før senere denne uka, men det har likevel vært en uke med mange nye inntrykk og mye annet på planen. Det har derfor vært godt med  en dag til å bare slappe av.

Vi kan spise gratis i kantina til instuttet tre ganger om dagen, og det er deilig å komme til ferdig mat, ingen tvil om det. Likevel..jeg er veldig glad i å lage mat, og allerede etter denne første uka savner jeg å stå på kjøkkenet. Etter frokost reserverte vi derfor felleskjøkkenet og brukte et par timer på å lage oss litt egen mat. Jeg laget meg blant annet noen glutenfrie pannekaker av sesammel, som jeg kan kose meg med utover i uka.

søndag2

søndag3Det var ikke helt meninga at de skulle se slik ut, men de smakte godt i alle fall. 

Noen av dem ble likevel fine, og etterpå koste jeg meg med dette deilige måltidet. Angret ikke akkurat på at jeg brukte litt tid på kjøkkenet da.

søndag4

søndag5Sesampannekaker med blåbær, banan, jordbærsyltetøy, cottage cheese og kiwi. Nam!

Vi er heldige som bor i nærheten av et så fint uteområde, for det å slappe av er noe helt annet når man kan gjøre det utendørs. Det har vært ganske overskyet og behagelig i dag, så vi satt på stranda i noen timer og bare koste oss.

søndag1Fra venstre: Kayla, Mari, meg og Ellen

4 kommentarer leave one →
  1. 29. juli 2013 4:11 pm

    Herlig, det såg kjempegodt ut!! ;)

    • 31. juli 2013 2:58 pm

      Ja, det smakte så godt! Det blir mye frukt og salater om dagen, så det er godt med litt variasjon.
      Du burde prøve ut sesammel om du liker en nøtteaktig smak. Smaker kjempegodt :)

  2. Sylvi Næss permalink
    31. juli 2013 10:56 pm

    Nå koser du deg veldig Janne! Tror virkelig jeg skal overraske onkel med noen sesampannekaker:-) Sesammelet har jeg jo allerede! Nattaklemmer til deg :) :)

Legg igjen en kommentar

