Skip to content

Japansk kampsport!

5. august 2013

Hovedfokuset med sommerkurset er å bli bedre i japansk muntlig, men i tillegg til det skal vi også få lære mer om japansk kultur. I forkant av kurset fikk vi derfor velge mellom ulike japanske tradisjoner som vi ville lære mer om. En av de jeg valgte var en klasse i ulike japanske kampsporter, blant annet aikido og kendo. Det var utrolig spennende og nyttig. Det var kjempegøy å få prøve en katana, men vi lærte også flere selvforsvarsmetoder og fallteknikker i løpet av klassen.

aikido7

aikido2

aikido1

aikido5

Watch out!

aikido4

Seriøse, konsentrerte ansikter ;)

aikido3

Den andre aktiviteten jeg meldte meg opp på er neste uke. Da skal jeg få ha på meg kimono i en liten japansk hage som vi har her på instittutet. Gleder meg selvsagt kjempemye til det også!

6 kommentarer leave one →
  1. Odd Næss permalink
    5. august 2013 8:13 pm

    Blir farlig du nå Janne :)

    • 6. august 2013 10:17 am

      Ja, det er best at jeg får full service neste gang jeg kommer hjem, ellers ville jeg sovet med et øye åpent ;)

  2. Sylvi Næss permalink
    5. august 2013 11:09 pm

    Ja, nå blir det ikke lett å tirre Jannemor,- watch out!!!
    Skikkelig gøy da :-) Skal si du får være med på mange forskjellige ting!
    Keep up the good work:))
    Klemmer fra tante og onkel :)) :-)

    • 6. august 2013 10:16 am

      Ja, det er virkelig intenst dette her, men såå gøy! Det skjer noe spennende hele tiden, det kan jeg love dere. Kommer hjem på en liten ferie når jeg kommer hjem. Tror jeg trenger det Hehehe.

      Store klemmer til dere også :)

  3. Inger permalink
    6. august 2013 5:53 am

    Herreverden, her går det seg til gitt…..regner med du vet hvor riktig du har valgt Janne.
    Dette var gøy å se. Er der med deg ….i tankene….all the way!

    • 6. august 2013 10:15 am

      Det er hyggelig å høre, Inger! Jeg skulle jo ønske jeg kunne ta dere alle med på alt det spennende jeg opplever her fra morgen til kveld. Selv studiene er jo spennende, siden det stort sett går ut på å treffe klassen vår og snakke om spennende ting fra Japan eller fra våre land.

      Håper alt står bra til hjemme også :)

Legg igjen en kommentar

