Skip to content

Studier!

19. august 2013

studier1
Vi brukte morgenen på å øve på å fremføre talen for hverandre

Etter en morsom og innholdsrik helg var det på tide å komme ned på jorda igjen og innse at jeg faktisk ikke er en japansk tv-stjerne (ennå;)), og at jeg har masse lekser og forberedelser å gjøre. Denne uken startet med et bang, for om bare to dager skal alle fremføre en tale om studiene sine  på japansk foran klassen og japanske studenter som kommer for å besøke oss. Jeg skal snakke om masterprogrammet i antropologi, og jeg trenger en del mer tid før jeg er klar for å fremføre min tale!

Etter lunsj intervjuet vi lokale japanere angående temaer som vi hadde forberedt i grupper på forhånd. Dette skal vi senere gjennomføre med de japanske studentene også, og den siste uken skal vi fremføre hva vi fikk vite gjennom disse intervjuene.

Alt dette er selvfølgelig travelt, skummelt, spennende og morsomt på en gang, men også ganske slitsomt. Etter dagens klasser tok jeg meg derfor en lang ettermiddagshvil og en treningsøkt. Det føltes godt å koble av litt, slik at jeg var klar for å bruke kvelden på å øve mer på talen min. Forhåpentligvis er jeg klar til onsdag! ;)

4 kommentarer leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    19. august 2013 4:41 pm

    Du er helt sikkert klar!! Veldig lurt å koble helt av og få ting litt på avstand,- for så å ta fatt igjen. I skrivende stund så ligger du nok å sover,- så jeg nøyer meg med å ønske deg lykke til videre!!! Onkel hilser:-)) og tante sender masse varme klemmer :-))

  2. Heidi permalink
    19. august 2013 5:24 pm

    Hei på deg vennen :))
    Skjønner at du koser deg godt Janne :))
    Det hektiske programmet fikser jo du så bra atte. Ja det kan virke både skummelt og morsomt på en gang, men det er jo bare å hoppe i det med begge beina og la det stå til GULL !!!
    Om ikke lenge er du tilbake i Norge med nye minner etter alle opplevelsene du har hatt.
    Masse gla i deg :)) treffes når du kommer hjem.
    Mange klemmer fra tante. ❤❤❤❤

  3. Inger permalink
    19. august 2013 8:24 pm

    Japansk TV stjerne må du gjerne bli , alt er mulig om en ønsker det sterkt nok!
    Men du har jo skjønt at studiene bør prioriters , så sikkert lurt her og nå.

    Jessu, for en reise du har tatt oss med på denne gang, Janne. Takk 1000! Moro å se progresjonen underveis i dine Japanske opphold.
    Kjempespennende å komme så langt inn ,i en for de fleste av oss her hjemme, så fremmed kultur. Her går vi og spiser Sushi, og føler vi vet alt om det……også vet vi egentlig ingenting om det virkelige Japan.

    Denne turen har du virkelig fortjent, for ikke å snakke om de som kommer senere…..

    Klem fra bonden på Finstad

  4. Inger permalink
    19. august 2013 8:26 pm

    Lykke til med presentasjonen forresten. Går bra, og det vet du allerede!

Legg igjen en kommentar

