Skip to content

Dagens dessert!

20. august 2013

dessert3

dessert2

dessert1

dessert4

Det er på tide med litt matprat her inne ettersom dagens dessert er min nye favorittdessert! De fleste har sikkert hørt om eller kanskje forsøkt å lage kalorifri/sukkerfri gelé av Fun Light hjemme? Jeg har i alle fall kommet over mange ulike oppskrifter på nettet. Her i Japan kan man faktisk kjøpe sukkerfri gelé ferdiglaget, og det måtte jeg jo bare prøve! Jeg er egentlig ikke så glad i gelé til vanlig, men for et par dager siden oppdaget jeg at et beger med gelé og et beger med soyayoghurt er en perfekt kombinasjon for en passe søt og god, men samtidig sunn dessert! Den grønne gelén er med smak av melon, mens den lilla er med smak av drue. Veldig gode begge to!

Som dere vet har jeg ikke mye tid til matlaging, så jeg er veldig glad for et ferdiglaget, sukkerfritt alternativ som jeg kan nyte til dessert. Faktisk må jeg bare innrømme at jeg spiste desserten før middag i dag :P

Kunne du tenke deg grønn melongelé til dessert?

5 kommentarer leave one →
  1. Astrid permalink
    20. august 2013 5:38 pm

    Selfølgelig har jeg lyst på den desserten:)) Ser supergod ut. Du tar vel med noe godt hjem?
    Klemmer<3

  2. 20. august 2013 6:36 pm

    Grønn melongele høres jo digg ut det! Kos deg!!! ;)

    Sv: Takk søte!! Ja, det er så godt – måtte spandere på meg ei lita eske no når eg var innom Høyer Egertorget.. skal ha dei til dessert etter middagen ;)

    Eg blir her til eg merker litt bedring.. ingen effekt så langt – men eg må bare gi det litt tid og prøve og være tolmodig! Tusen takk <3

  3. Sylvi Næss permalink
    20. august 2013 11:18 pm

    mmm….høres og ser kjempegodt ut !! Skjønner godt at du tok den FØR middag,- du kunne jo egentlig tatt litt etter middag også…. ;) (vel, kanskje du tilogmed gjorde det??)he,he…
    Kos deg videre!!
    Klemmer til deg fra tante og onkel :-)) :-))

    • 21. august 2013 3:39 am

      Du kjenner meg for godt, tante! Det ble dessert både før og etter middag i går :P

      • Sylvi Næss permalink
        21. august 2013 5:16 pm

        :))he,he…..»på seg selv kjenner man andre»,- selv om jeg selvfølgelig aldri ville drøøømt om å spise dessert 2 (les to) ganger!!!! Nei og atter nei……en gang får virkelig holde!!!
        Masse klemmer igjen

Legg igjen en kommentar

