Skip to content

Rainy days!

25. august 2013

regn1

regn2

Denne helgen har jeg våknet opp til denne utsikten! Sent fredag kveld hadde vi en skikkelig tordenstorm, og med den kom regnet. Det er første gangen det regner ordentlig siden jeg kom hit, og med fem sammenhengende uker med høy luftfuktighet og ekstrem hete så føltes det så godt med litt regn. Det er fortsatt ekstremt varmt, men luften kjennes mye bedre. Det har blitt gradvis bedre de siste ukene, og dette er nok begynnelsen på den japanske høsten.

Regnværet har gjort at vi har hatt en ekstremt avslappende helg. Lørdag reiste jeg med noen venninner til Osaka for å besøke Spa World. Det er et enormt anlegg hvor man kan benytte seg av svømmebasseng innendørs og utendørs, treningsrom og et stort japansk bad. Badet har 15 ulike basseng, med alt fra boblebad, varme basseng, kalde basseng, badstu og enda mer. Jeg rakk ikke en gang å besøke alle de ulike bassengene i de timene vi var der. Jeg endte faktisk opp med å sitte mest utendørs i et varmt basseng mens jeg nøt kalde regndråper og en kjølig bris. Det var ganske mye folk så vi sto i kø en time for å komme inn, men det kostet oss bare 100 kroner for hele dagen, og det var så deilig og avslappende!

I dag har vi brukt dagen på nærmeste kjøpesenter. Det går gratis shuttle buss dit i helgene. Bussen går rett etter lunsj og kjører tilbake igjen akkurat i tide til middagen serveres. Snakk om perfekt!

Med en slik avslappende helg er jeg nå uthvilt og klar for den siste ordentlige studieuken før jeg reiser hjem!

One Comment leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    25. august 2013 5:17 pm

    Ja, det skal være sikkert og visst,- at regnvær i sånne tillfeller er velkomment. Høres deilig ut med spa. Og med så mange forskjellige tilbud!! Siste uka??? Ja, tida har gått fort,- ihverfall for oss, som har vært så heldige og fått dokumentasjon fra hele reisen din!! Fantastisk og få lov til å følge deg!! Lykke til med den siste ordentlige studieuken!!
    Vi tenker på deg og sender deg varme tanker fra tante og onkel :-)) :-))

Legg igjen en kommentar

