Skip to content

Wagashi!

3. september 2013

wagashi3

wagashi4

wagashi1

wagashi5

wagashi2

I dag har vi vært på reise igjen! Denne gangen gikk turen til Kobe, og en av de tingene vi gjorde var å lage wagashi. Wagashi er en type tradisjonell japansk konfekt som er laget av rismel og bønnefyll, og som gjerne serveres til te. Selve utformingen minnet meg om å forme marsipan, slik vi pleier å gjøre til jul. Det var en morsom opplevelse, og det var ikke mange av de vi laget som forlot rommet i esken sin. De fleste ble spist rett fra brettene ;)

Nå skal jeg få meg litt søvn, slik at jeg er uthvilt til det som faktisk blir min siste dag i Japan for denne gang :/

Se bort i fra den dårlige bildekvaliteten. Det var litt vanskelig lys der.

One Comment leave one →
  1. Sylvi Næss permalink
    3. september 2013 5:07 pm

    Mmmmm……..dårlig bildekvalitet??? Nei og atter nei,-:-)), dette ser helt herlig ut!! Kan formelig kjenne den herlige smaken gjennom bildene!!! Kos deg riktig mye på det som blir din siste dag i Japan for denne gang. Må benytte tjansen og ønske deg en riktig god tur hjem:-)) Imorgen reiser vi nemlig til Benalmadena! Jeg holder fortsatt på med å pakke…..Gleder meg veldig til vi sees!! Skal hilse så mye fra onkel:-)) Tante sender deg mange, mange gode klemmer :-)) :-)) vi sees :-))

Legg igjen en kommentar

